web analytics
BMW F800GS

BMW F850GS, modelul care îl aduce în 2018 pe al meu Mario Gotze

Am venit la EICMA, salonul moto de la Milano, pentru unicul scop de a vedea pe viu prima apariție publică a noului Mario Gotze. Adică nou-născutul care vine să înlocuiască motocicleta pe care o am eu din gama BMW-ului. Dacă a mea este F800GS, cea nouă se numește F850GS și a fost principalul punct de atracție în standul nemților. Ne-am văzut, ne-am analizat, ne-am probat și, constat cu tristețe, îmi place mai mult decât voiam să îmi placă. Mai întâi, puțin context.

Motocicleta mea e un adventure bike. Eu de asta mi-am cumpărat-o, mi-am cumpărat-o pentru drumuri lungi, pentru drumuri în afara asfaltului, pentru cărat bagaje, pentru mers prin noroaie, gropi și alte chestii dificile. Știam că BMW Motorrad o să vină cu un model nou de ceva timp, însă eram liniștit de gândul că nu o să îmi placă. De ce? Pentru că se vorbea despre mai multă electronică, despre suspensii dinamice, despre far LED, despre rezervor mutat în față, despre roți tubeless, ecran LCD și multe alte lucruri pe care eu nu le vedeam necesare. De fapt, le vedeam inutile în ideea de motocicletă de adventure.

Well…

Am văzut noul F850GS, am citit despre el, m-am uitat pe specificații, l-am pipăit și vă spun următoarele:

Motorul – a crescut de la 800 la 853 centimetri cubi și asta aduce și un plus important de cai putere, urcă până la 94 de nechezători. De care, recunosc, aș fi avut nevoie. Noua motocicletă vine și cu moduri de condus care sunt Road și Rain în standard și pot fi și Dynamic, Enduro și Enduro Pro în pachetele opționale. Toate modurile astea influențează felul în care mobra răspunde la deschiderea accelerației, intervenția controlului tracțiunii și felul în care lucrează suspensia asta nouă.

Suspensia – la motocicleta mea lucrurile erau cât se poate de basic și de manuale. Ei bine, la F850 apare Dynamic ESA, ca la 1200GS, suspensie care se adaptează de una singură condițiilor de drum, ajutată desigur și de modurile de condus despre care vă spuneam mai sus.

Roți – aici sunt în dubiu. La motocicleta mea sunt roți cu camere, aici sunt tubeless. Ideea e că ambele variante au plusuri și minusuri, e greu de stabilit care e mai potrivită pentru aventură. La mine e greu cu pana, e greu de demontat, ai de peticit și camera, dar și cauciucul în caz de ceva. La F850 ai doar cauciucul de reparat, însă dacă se îndoaie janta e game over pe când la mine nu e. Eu m-am întors din Siberia cu janta îndoită și, pentru că am cameră, nu scapă pic de aer.

Bling-bling – hai să vedem și cu ecranul care înlocuiește vitezometrul/turometrul de pe motocicleta mea. E opțional, adică există și varianta cu turometru clasic și un ecran alb-negru, însă m-am uitat un pic pe ecranul ăsta de 6,5 inchi și… e bombă! Dincolo de faptul că se văd mișto nivelul turațiilor, viteza și treapta din cutie, ai o grămadă de informații pe care le poți urca pe ecran și pentru care eu dădeam de butoane la a mea. Poți să vezi presiunea în roți, temperaturi, range, consum, totul pe ”home”, ca să zic așa. Sigur, opționale sunt și keyless ride, pilotul automat (asta mi-am dorit la F800-le meu) și un quickshifter care pare interesant.

Îngrijorări – nu m-am speriat atât de tare de cele 12 kile în plus pe care le are față de a mea, deși e o motocicletă înaltă și…eu nu-s. Nu știu însă cum facem cu consumul în condițiile în care văd că rezervorul mutat acum în față are 15 kile. 15? Da, 15. Asta deși la a mea e de 17 și tot e micuț. Bine, acum ei spun că nu o să fie o problemă în condițiile în care noul motor e mai economic, dar 2 kile în minus înseamnă mult de tot, nu știu cât e compensat din consumul mai mic. Mă lămuresc doar după ce o să o testez, la primăvară.

Îmi place noua motocicletă. E, de departe, cea mai potrivită motocicletă pentru adventure-riding din gama BMW cu toate că abia la anul o să iasă F850GS Adventure. E suficient de ușoară, manevrabilă și agilă pentru orice condiții de drum, dovadă că eu m-am dus cu sora ei mai bătrână în Siberia, acolo unde n-aș fi ajuns la fel de ușor cu 1200GS. Îmi place și cum arată, e mai frumoasă decât Africa Twin (chestiune de gust), însă toate astea sunt cuvinte până când nu o să merg cu ea suficient de mult. Dar începutul e bun.

4 comentarii

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.