web analytics
BMW F800GS Est, spre Siberia

Zboară banii, dar apar dotările pentru Siberia

Pregătirile pentru Siberia continuă, n-am mai spus nimic pentru că am fost prins cu tot felul de mici probleme. Și încă sunt, dar am văzut că mulți dintre voi ați cerut informații în live-urile de pe Facebook pe care le-am făcut ultimele zile, așa că haide să le ofer. Se lucrează pe două planuri. Să îmi rezolv actele, viza, transportul cu TIR-ul și avionul cargo, dar și pe planul dotărilor. Dotări pentru motocicletă, întrucât Gotze trebuie să sufere niște modificări pentru a fi gata de călătorie.

Până acum am cheltuit o grămadă de bani și mare lucru nu se vede. Au venit suporturile laterali de bagaje, nimic mai mult decât niște țevi de metal montate pe codița motocicletei, dar și bagajele textile pe care le-am comandat. Este vorba despre SW-Motech Dakar, genți laterale cu membrană interioară impermeabilă și exterior dur cu o capacitate totală de 64 de litri. E cea mai bună variantă pe care am găsit-o și pentru că au un preț super accesibil. Ele costă 1050 de lei, dar pentru că le-am comandat în timpul salonului moto de luna trecută am avut 10 la sută reducere. Sunt încăpătoare și ușoare, dar îmi imaginez că o să mi se acrească să le scot de pe motocicletă în fiecare seară când parchez pe acolo. Asta e, bagajele de aluminiu cu încuietoare sunt mai safe, dar prea grele pentru drumul pe care vreau eu să îl fac.

Cauciucuri. M-am gândit și m-am răzgândit de mi-a venit rău. Varianta cu care am mers în ultimele săptămâni și pe care o credeam finală era Haidenau K60 Scout. Sunt niște gume 50/50, adică merg și pe asfalt, dar și pe off-road, rezistă foarte mult și m-ar fi ținut toată călătoria. Problema cu ele, din câte am tot citit, e aderența nu tocmai grozavă pe asfalt umed. Așa că am luat în considerare și o altă variantă, iar la ora la care scriu textul ăsta, pare să fie varianta finală. Mitas e07 Dakar, gume produse în Cehia care au aceleași plusuri ca Haidenau K60 Scout. Bune pe ambele suprafețe, se tocesc foarte greu, însă aproape toate comparațiile pe care le-am citit/văzut spun că aderența e mult mai bună pe ploaie și că profilul e mai agresiv, avantaj pentru off-road. Problema cu ele ar fi că au talonul atât de dur, protecție pentru pană, încât schimbarea lor e extraordinar de dificilă fără scule corespunzătoare. Deci, Doamne-ajută!

Am fost cu Mario Gotze zilele trecute la revizia de 10.000 de kilometri, am ulei nou și filtre noi. Mi-au montat băieții și suportul pentru navigația pe care o voi lua cu mine, dar și crash-bar-ul care să protejeze motorul în caz de Doamne-feri! Mai rămân de pus scutul de motor, protecția de far, înălțătoarele de ghidon, parbrizul touring, talpa mare pentru cric și o grămadă de alte lucruri. Revin cu detalii.

În ceea ce privește echipamentul, încă mă mai gândesc. Cert e că o să îmi cumpăr casca BMW System 7 de îndată ce o să apară și în România, cască pe care sper să am și comunicație pentru că ar fi aur curat pe drum. Rămâne de văzut dacă voi investi și în echipament, momentan sunt în pom cu bugetul de călătorie și s-ar putea să merg cu ce am deja. Sau, cel mult, să îmi iau doar panataloni noi. Ah, și ghete. Tot de la nemți le voi cumpăra, până la urmă am rămas la modelul BMW Gravel Boots.

Trebuie să mai sparg încă o grămadă de milioane de euro pe chestii de camping. Cort, sac de dormit, poate saltea, izopren, fel de fel de alte tâmpenii. Îmi va trebui și o trusă de scule ușoară, plus alte lucruri care costă foarte mulți bani pe care nu îi mai am.

Cam atât îmi vine acum în minte legat de prima parte 🙂

Legat de partea a doua. Drumul va fi așa cum rămăsese ultima oară, plus o mică modificare. Practic:

  • București – Moscova – pe motocicletă
  • Moscova – Ulan Ude – eu pe tren, motocicleta pe TIR
  • Ulan Ude – Ulan Bator – pe motocicletă
  • Ulan Bator – Magadan – pe motocicletă
  • Magadan – Moscova – eu pe avion, motocicleta pe avion cargo
  • Moscova – București – pe motocicletă

PS: În poza de mai jos vedeți trainingul pentru schimbarea roților în caz de pană prin Siberia. Teoretic am priceput, practic când am pus roata la loc n-am avut grijă să se așeze talonul așa cum trebuie și am mers până acasă în hopuri. 🙂

5 comentarii

  • Doua intrebari:
    1. Pleci singur?
    2. Te-ai uitat pe fc-moto.de? E un fel de outlet cu echipament si accesorii de moto, preturi super ok.

  • Eu mai moldovean,ma gindesc tot la mincare:)
    Presupun ca o sa dormi si sub cerul liber,in pustietate,cum faci ,ce maninci?64 litri probabil iti ajung pentru cele tehnice,apa…
    Iarta mi ignoranta…

    • Nu e chiar asa rau cum suna. Sunt crasme pe marginea drumului pentru tiristi, sunt si cateva asezari omenesti, plus ca o sa iau la mine in zona aia ceva conserve.

      • Ok…o sa ma uit la traseu. Eu cind am fost acolo(Salekhard)nu prea am vazut,clar ca nu i acelasi lucru cu trenul.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.