web analytics
Diverse

Vrei tricou cu Steaua? Cu Oaidă sau Man? :)

Update: Am fost sunat de un reprezentant al magazinului FCSB. Mi-a precizat faptul că tot ce conține ”Steaua” în site este rezidual pentru că același site a funcționat ca magazin al clubului și pe vremea când instanța nu se pronunțase, iar FCSB putea vinde numele și marca Steaua. A mai precizat faptul că se ocupă activ de ștergerea numelui ”Steaua” de unde apare în site și că, dacă se mai poate vedea undeva, va acționa și va modifica.

Lupul își schimbă părul, dar apetitul pentru tot ceea ce înseamnă oaie, ba! Nu știu cât de mult sens are ceea ce tocmai am scris, însă e de remarcat faptul că ruperea de bendix pentru orice înseamnă decizie a instanțelor e lege (wink!) la SC FC FCSB SA. După ce au pierdut orice proces ce le-a fost intentat în ultimii ani, după ce au pierdut orice drept de a se asocia cu numele și cu marca Steaua, după ce judecătorii le-au explicat faptul că au folosit-o fraudulos ani de zile și în timp ce așteaptă verdictul în procesul despăgubirilor… după toate astea ei continuă să fie manglitori.

Un cititor al blogului mi-a atras atenția asupra unor lucruri care se întâmplă cu magazinul, cu recent lansatul magazin FCSB. În bucătăria site-ului, acolo unde nu ajunge ochiul utilizatorului normal, FCSB folosește cuvântul cheie ”Steaua”. După cum se poate vedea mai jos.

Practic, ei atrag la ei pe site căutările în Google după numele Stelei. Dacă tu vrei să îți cumperi un tricou cu Steaua și tastezi asta în Google ai șanse să ajungi să alegi între Gnohere și Oaidă, deși tu voiai tricou cu Steaua. Și e doar un exemplu. Au o întragă înșiruire acolo, iar FCSB apare o singură dată. În rest, Steaua. Căni Steaua, carcasă telefon Steaua, portofel Steaua, produse personalizate Steaua. Și tot așa.

Cititorul mi-a semnalat faptul că i-a sunat pe cei de la magazin, iar discuția e fenomenală. O puteți asculta mai jos, e dovada vie a faptului că în România merge în continuare pe șmen, pe maradone.

Omul de la telefon spune, fără nicio emoție, că are dreptul să păcălească suporterii care caută produse cu Steaua. Mi se pare normal. Și Nike e de acord să îți faci un site pe care să folosești keywords ”hanorac Nike” și tu să vinzi bluze Didibao. Cu siguranță nu vor acționa împotriva ta, e perfect legal, perfect acceptabil.

Ce nu înțelege el e faptul că e o diferență uriașă între a folosi numele ”Steaua București” atunci când scrii despre club sau când informezi și a folosi numele pentru a vinde. Ori ei asta fac, se folosesc de nume pentru a încasa bani, pentru a comercializa produse. Nu e nicio diferență între a folosi ”Steaua” în descrierea produselor și a folosi ”Steaua” în keywords atunci când scopul tău e unul comercial.

Sunt curios dacă cei de la Steaua vor acționa în vreun fel pentru a proteja suporterii, pentru a-și apăra numele.

14 comentarii

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.