La fel ca-n domeniul auto, în moto s-au schimbat foarte multe lucruri esențiale în ultimii ani. Trecere de pe motocicleta mea, un naked din 2006, pe o motocicletă nouă e uriașă, diferențele sunt de la cer la pământ. ABS-ul, controlul tracțiunii, ABS Pro mai nou, suspensia electronică sunt elemente de care, în opinia mea, toți motocicliștii au nevoie pentru a fi în siguranță pe șosele. Iar cine spune altceva, credeți-mă!, nu are habar cum e să le ai pe toate astea pe motocicletă. Toți am vrea motociclete noi, însă prețurile sunt destul de mari. O motocicletă nouă decentă costă cam cât un Opel Corsa nou. O motocicletă nouă mișto, un R1200GS spre exemplu, sare de 14.000 de euro.
Tocmai în ideea asta BMW Motorrad România vine cu programul de finanțare 3easy Ride, unul care sună bine. Eu nu sunt deloc fan al produselor de finanțare, urăsc creditele, însă aici văd o chestie care sună bine. Dar la ce se referă:
- reducerea cotei de asigurare CASCO până la 6,9%
- poți beneficia de dobândă 0% pentru o perioadă de finanțare de 12 luni
- perioada de finanțare a crescut de la 36 la 48 de luni
În fine, ideea principală e că sunt prezentate niște modele de calcul concrete pentru rata la un BMW nou. În condiții de avans 30%, perioadă de finanțare de 48 de luni și valoare reziduală de 3% iese cam așa:
- R 1200GS – preț 14.490 euro – rata e de 219,93 euro
- S 1000RR – preț 17.180 euro – rata e de 260, 79 euro
- R nineT – preț 14.800 euro – rata e de 224,65 euro
- K 1600GT – preț 21.110 euro – rata e de 320,44 euro
Vedeți că aici nu e inclusă asigurarea CASCO care e de 6,9% pe an și care, spre exemplu, ajunge la 83,31 euro pe lună pentru prima variantă, pentru BMW R 1200 GS.