web analytics
Opinie

Vă place traficul din București?

Nu trebuie să te numești George Smoot, iertată-mi fie blasfemia, să îți dai seama că în ritmul ăsta Bucureștiul va fi absolut blocat în cel mult 24 de luni. Ceea ce e acum pe străzi la orele de vârf e doar o mostră blândă, un trailer pentru ceea ce va urma. Și chiar și în condițiile astea, orașul abia respiră, abia se mai mișcă, dimineața și seara sunt adevărate nenorociri pe străzi.

Soluții sunt o mulțime, însă implică un nivel mare de acțiune din partea Primăriei și mai implică ceva ce nu poate fi introdus în ecuație, adică prezența unor oameni educați, răbdători, cu bun simț.

Și, fără să am pretenția că ofer soluții, am și eu niște întrebări legate de trafic și de modalitățile prin care el este îmbâcsit.

De ce există treceri de pietoni nesemaforizate pe drumurile mari și intens circulate? Ce e tâmpenia asta? Cum se poate ca în 2020 să avem trecere de pietoni la Fântâna Miorița, de exemplu? Cum să oprești mii de mașini ca să treacă un amețit strada, din boscheții Herăstrăului în boscheții Gării Băneasa? În ce lume are asta justificare? Ah, e nevoie de un punct de trecere acolo? Bam, pasarelă metalică! Trecerea aia face un rău incredibil! Și e plin orașul de astfel de exemple. Fă, nene, cu semafor. Sau fă pasarele și tuneluri subterane pentru pietoni.

Apoi, cât de greu este să găsești o formulă pentru sincronizarea semafoarelor? Îl readucem în discuție pe George Smoot dacă e, omul se ocupă cu lucruri mai importante, dar cu siguranță îl putem îndupleca să ne ajute să nu stăm inutil pe străzi din pricina unor semafoare gândite de nea Vasile, un funcționar ratat din PMB care desena schema rutieră cu butoiașul de Mona lângă el, înconjurat de vrafuri de dosare cu șină.

Ce caută trotinetele electrice pe șosea? Zise Scutariu, cel care a mers și el cu trotineta electrică pe șosea! Da, a mers, dar nu a mers pe bulevarde, mânca-v-ar tata! Este o nenorocire greu de descris în cuvinte, treaba asta trebuie reglementată rapid și interzisă la fel de rapid. Sunt pro trotinete, biciclete și orice altă metodă ”verde” de deplasare, nu mă înțelegeți greșit, dar nu au ce căuta pe stradă într-un oraș precum Bucureștiul. Pe trotinetele alea merg indivizi inconștienți, unii care au traiectorii greu de anticipat și care ocupă benzi. Nu poți trece cu mașina pe aceeași bandă cu el, mi s-a întâmplat de zeci de ori să schimb banda ca să fiu sigur că nu agăț un hipster căruia nu îi pasă, el e verde, el are voie pentru că e cetățean european și are drepturi! Serios acum, sper să se umple Bucureștiul de trotinete electrice, dar locul lor trebuie să fie pe pistele special făcute pentru treaba asta. Nu ne place? Aia e! Până n-avem piste, cine merge pe șosea cu trotineta ia amendă plus bătaie.

Am înțeles că se modifică legea pentru sancționarea celor care folosesc telefoanele la volan. Pedepsele sunt mai aspre, dar nu mi se par suficient de aspre. Am mai zis, din punctul meu de vedere nu există scuză pentru folosirea telefonului la volan. Mă doare undeva de problemele tale, oricât de mari ar fi, nu justifică să mușc eu din volan sau să îmi împrăștii creierii pe vreun stâlp pentru că te certai tu cu concubina sau pentru că avea ăla mic febră. Și degeaba avem legi mai aspre, dacă aplicarea lor nu e controlată. Ia să facă Poliția Rutieră o acțiune de 2-3 săptămâni în care să vâneze telefoniștii, să le suspende permisul 3 luni și să le dea 2000-3000 de lei amendă. Să vezi cum se cumințește lumea, să vezi cum dispar accidentele produse de telefoniști.

Și nu în ultimul rând. De ce suntem, băi oameni, atât de răi? Am mers cu mașina sau cu motocicleta prin multe locuri din lumea asta, prin orașe incomparabil mai mari și mai aglomerate decât Bucureștiul, dar răutate, venin precum aici n-am întâlnit. Nimeni nu lasă pe nimeni, e plin de orgolioși la volan, e plin de imbecili care merg cu un ochi în telefon și cu celălalt pe cer, e plin de claxonangii la 0,2 secunde după ce s-a făcut verde la semafor. Care e faza? De unde atâta răutate?

8 comentarii

  • Si cam ce drepturi ar mai trebui sa aiba pietonii in orasul asta? Pe trotuar nu mai pot sa mearga ca trebuie locuri de parcare, de trecut strada nu mai au voie ca deranjeaza conducatorul auto, pe strada nu are voie ca ia amenda. Trebuie impuscati sau numai inchisi in casa ca sa nu deranjeze traficul?

  • Bogdane daca tie iti ofera bicicleta varianta trotoarului eu unu zic sa mai bagi o fisa. Bicicleta e VEHICOL deci locul ei e pe carosabil. Sper ca nu esti si unu din cei care traverseaza pe zebra “calare”,desi cred ca sper degeaba

  • Jesus! Treaba cu trotinetele incepe sa devina grea de tot. Lasa, pe sosea; e jale si pe trotuare! Tre’ sa te feresti de ei ca la “ratele si vanatorii”. Am copii mici si merg “geana” pe trotinete care trec cu v max pe langa carucioare, find mereu pregatit sa-i redirectionez cu un branci scurt. Din punctul asta de vedere io zic ca mai bine ar sta pe sosea, ca si biciclistii. Multi nu stiu ca pistele alea vopsite pe trotuare sunt ilegale de ani buni, numai ca nu a mai stat nimeni sa curete vopseaua; trec zeci de Armstrongi bombanindu-ma ca “merg pe pistele’ ( mamii) lor… Pe mine care pana acum cativa ani faceam min 8000 de km pe bicla… Frate, mergeam pe sosea! Acolo e locul! Normal ca trebuie sa respecti niste reguli; chiar daca esti “verde” nu te-a facut ma-ta din titan. Te calca auto si pleci la cimitir (unde dai din lac in put ca e la fel de mare inghesuiala). Nu am mers pe troti’ dar cred ca pt majoritatea este destul de greu sa i-a o mana de pe ghidon ca sa poata semnaliza. Alta “reglementare” nu vad decat sa le impuna A-ul. Piste e greu sa faca pt ca trebuie sa muste din sosele care si asa sunt inguste; plus ca sare lumea de cur. Cativa baieti destepti au fost lasati sa faca cateva bulioane bune de ieuro, aia a fost combinatia…

  • Răspuns final la toate problemele expuse de tine: IPOCRIZIA ROMÂNEASCĂ!
    1) S-a luat o măsură extrem de bună: gardurile care izolează tramvaiele. Eu fac din Berceni până la Răzoare/Golden Blitz, la orice oră din zi și din noapte, între 25 minute și 35 minute, cu tramvaiul 10. Toți imbecilii rupți care conduc cazane de făcut țuică de prin anii 2000 se plâng că stau mult la semafor din cauza gardurilor. Pai cine rasa mătii te oprește să te urci in tramvaiul care are cale liberă?!?
    2) În perioada caldă folosesc bicicleta. Deși am A-ul, prefer bicicleta pentru că mă relaxează și îmi oferă posibilități mai multe (de exemplu, trotuarul). Am km de două mai mulți pe bicicletă decât toți săracii care merg cu mașina 4 km de acasă până la muncă și se plâng de trafic și locuri de parcare.
    3) Referitor la răutate, mie mi se pare că s-a mai atenuat (poate mă înșel). De exemplu, când sunt pe bicicletă lumea îmi face loc să nu aștept la semafor (in situațiile în care n-am alte variante).
    4) Pasarelele, pasajele supraterane/subterane și giratoriile sunt variante într-adevăr excelente și la îndemâna autorităților. De asemenea, semafoarele cu timer cred că ar ajuta.
    5) Folosiți, fomiștilor cu GPL pe Seria 3 din 2002, tramvaiele și metroul, că mai câștigați timp pentru bere la damigeană de 5 kile.

  • Parca acum e mai rau ca niciodata in trafic. De ceva vreme rar mai iau masina in timpul saptamanii, doar daca am de carat ceva. Traiasca metroul.

    Am mers si eu cu trotineta in Bucuresti, dar doar de agrement si pe trotuar :)) clar trebuie reglementata treaba asta

  • Pai e simplu. La munca 10% din oameni se duc cu placere, iesi de la munca si incepi sa te duci catre casa doar ca drumul spre casa la ora 5-6 e un Bucuresti-Iasi pe e85, cam atat de stresant, dai de 2 3 prosti in 500m si deja iti vine sa te duci dreacu. De aici si rautatea, graba asta continua, toata lumea e la formula 1. Bucuresti nu o sa fie niciodata altfel, traficu o sa fie problema nr.1. Eu unul in 5 ani m am saturat, mi am propus ca in urmatorii 2 ani sa imi raspund la o intrebare. Sper sa evadez de aici.

Leave a Reply to Nickatnight X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.