Nu știu ce imagine aveți în minte atunci când auziți despre Raliul Dakar, dar vă asigur că orice vâ imaginați e foarte departe de realitate. Probabil cea mai dură și de durată provocare pentru un sportiv, și vreau să mă refer aici doar la partea moto, are în top un român. Este vorba despre Mani Gyenes, cel care a participat anul acesta la Dakar și a obținut poziția 23 la final. 23 din 100, sau ceva prin zona asta.
Locu 23 la final poate că nu vi se pare cine știe ce, însă vă rog să mă credeți, e colosal! În primul rând, am ajuns să consider că simpla trecere pe linia de finish e o mega-performanță în condițiile în care etapele sunt crâncene. Se pilotează mii de kilometri, prin dune, prin munți, pe caniculă de 49 de grade, pe zăpadă, pe noroi, e infernal. An de an, mulți dintre piloți abandonează fie pentru că le cedează motocicletele, fie pentru că le cedează mușchii și oasele. Am văzut imagini cu piloți moto care se antrenează de la 5 ani pentru Dakar și care abandonează plângând din cauza epuizării.
Așadar, ce a reușit românul mi se pare incredibil de mișto. Sigur, a avut și el probleme, am văzut cum i s-a rupt suportul de prindere de la tobă, cum i s-a defectat sistemul care derulează roadbook-ul, sistem vital pentru navi prin pustiu. Cu toate astea, Mani a forțat până în ultima etapă, atunci când a obținut al 17-lea cel mai bun timp. Uriaș!
Ok, acum spuneam că nimeni nu zice nimic. Înțeleg că e publicul mic pentru zona asta. E nedrept, dar așa e. Însă aici îi pot reproșa ceva și lui Mani pentru că nu mi se pare că se ”vinde” mediatic așa cum ar trebui. L-am urmărit în social media pe durata raliului și am văzut rare clipuri video, câteva poze, câteva citate. Prea puțin pentru presa din țară care ar fi putut să îi acopere raliul.
În fine, merită felicitat pentru că termină al șaptelea Dakar din carieră și pentru că face mega performanță. Sunt super mândru!
Pe de o parte sunt de acord cu cele scrise mai sus vis a vis de a te face “vizibil”.Pe de alta parte de unde stim noi ca baiatul vrea publicitate?E uimitor , insa ,sunt multi tomani plini de modestie in tara asta.Care nu au plecat inca ,desigur:))
Nu stii cum functioneaza motorsportul? Acolo sustinerea e suta la suta din partea sponsorilor. Un Dakar il costa 100.000 de euro, bani exclusiv de la sponsori. Deci nu merge cu low profile, sponsorii dau ca sa fie vizibili.
Ai dreptate , in orice sport e valabila faza cu sponsorizarea.Eu ma gandeam la situatia ideala in care se poate autofinanta.Parca Dulca se autofinanta nu?Recunosc ca nu urmaresc fenomenul insa participarea la un turneu Dakar este o stire chiar si pentru cei neinitiati.