web analytics
Turism

Tot ce trebuie să știi despre un zbor intercontinental cu Lufthansa Boeing 747-8i

Eram sigur că nu o să sufăr la primul meu zbor intercontinental. S-a întâmplat la începutul lunii martie și a fost zborul Lufthansa LH400 de la Frankfurt la New York JFK, cursă operată cu un superb Boeing 747-8i, varianta retro livery. Zborul propriu-zis a durat cam 7 ore jumătate, cu cel puțin trei ore mai lung decât cel mai lung precedent zbor pe care îl făcusem, un Istanbul – Malaga cu Turkish Airlines care a durat puțin peste 4 ore. Iată tot ce trebuie să știi despre un astfel de zbor, evident la clasa economy:

1. Alegerea locului: atenție la toalete și la cutiile IFE

Am făcut check-in online și mi-am ales singur locul cu 23 de ore înainte de decolare. Mi-am ales un loc la geam, 31A, într-un avion care are configurația 3-4-3 la clasa economy. Ce înseamnă asta? Am avut un view excelent în spatele aripii, merită pentru cei pasionați de avioane. În plus, peretele oferă suport bun pentru cine vrea să doarmă rezemat. Spațiul la picioare este decent pentru un om care nu depășește 1.85 m înălțime, dar mare atenție la picioare pentru că puteți avea surpriza pe care am avut-o și eu. Unele locuri au spațiul la picioare limitat de cutiile IEF (in-flight entertainment) după cum se poate vedea în una din pozele de mai jos. Asta combinat și cu faptul că mi-am ținut ghiozdanul la picioare, well… să zicem că nu a fost super confortabil.

La clasa economy fiecare pasager primește o pereche de căști normale care trebuie predate la finalul zborului, o pătură și o pernă. O altă problemă poate fi apropierea de toalete sau de locurile unde își desfășoara activitatea stewardesele. La mine n-a fost problemă, însă locurile din fața mea, la premium economy, aveau în permanență coadă la toaletă în jurul lor.

2. Meniul: mâncarea și băutura oferită la bord

Nu toată lumea e Turkish Airlines, însă nu mi-a lipsit nimic în zborul Lufthansa. Mesele sunt programate astfel încât să acopere bine momentele zborului, iar perioadele de hidratare sunt și ele bine gândite. Prima masă a fost oferită cam deasupra Angliei, adică la circa o oră și ceva după decolare. A fost masa principală și era o alegere între ceva paste cu spanac și nu știu ce brânză și puiul pe care l-am ales eu. Am primit o tavă cu: piept de pui, mămăligă și dovleac fiert, totul într-un sos tomat. O salată de crudități și un sos dressing bun, o chiflă cldă, unt, brânză, o prăjitură cu fructe de pădure și o ciocolățică. De băut am cerut doar apă, dar puteam bea cam orice suc și alcool.

După masa asta a mai trecut un cărucior cu băuturi alcoolice, vin sau coniac doar. Cu trei ore înainte de aterizare, adică puțin după jumătatea zborului a mai veni o tură de hidratare, iar ultima masă a fost oferită cam cu o oră și jumătate înainte de aterizare, deasupra Canadei. A fost o alegere între un panini vegetarian (o mizerie, din câte am înțeles de la vecini) și ce am avut eu. Se poate vedea mai jos: șase chiftele umplute cu cașcaval și puțin muștar și o chiflă caldă.

3. In-flight entertainment, conectivitate și prize

Nu am avut în față cel mai mare ecran din lume, nici cel mai responsive la atingerea ecranului, însă oferta Lufthansa e mai mult decât bună pentru un asemenea zbor. Eu m-am uitat la trei filme: Legend, Carol și Ronaldo, însă oferta lor includea majoritatea filmelor de Oscar din 2016.

Dincolo de ecranul tactil veți găsi comenzi și pe mânerul scaunului, acolo unde e amplasată o telecomandă care nu poate fi detașată. Aveți posibilitatea de a modifica volumul, canalul (în cazul muzicii, mă gândesc), aveți butonul pentru controlul luminii pe locul pe care îl ocupați, chemat stewardesa, buton home și butonul care deschide harta interactivă cu detaliile zborului: poziția pe glob, viteză, altitudine etc.

Sub mânerul fiecărui scaun aveți portul USB și încă un port (cred că mufă de rețea pentru internet), iar între scaunul de la geam și cel din mijloc este o priză.

4. Internet în zbor

Suntem în 2016 și asta nu mai e o noutate. În timpul zborului am fost informat de existența la bord a unui serviciu Hotspot destul de scump, însă am fost atenționat că după ce avionul va atinge altitudinea de croazieră voi putea accesa Lufthansa FlyNet. Adică un lucru genial: poți folosi internetul în roaming al propriului telefon mobil dacă operatorul cu care ai contract are un agreement cu AeroMobile. Eu nu am făcut asta din motive mai complicat de explicat, iar din România am înțeles că Vodafone are un astfel de acord.

3 comentarii

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.