web analytics
Diverse

De ce trebuie găsită cât mai repede epava Boeing-ului 777 Malaysia Airlines

Au trecut mai bine de 24 de ore de la momentul în care zborul MH370 al companiei Malaysia Airlines a dispărut de pe radare în momentul în care zbura de la Kuala Lumpur spre Beijing. Aeronava Boeing 777-200ER, una dintre cele mai moderne avioane de pasageri din lume, nu a fost încă găsită, cu toate că la operațiunile de căutare participă forțe navale și terestre din 8 țări. Dincolo de motivele evidente care țin de recuperarea trupurilor celor decedați, găsirea epavei are o importanță uriașă și poate afecta traficul aerian din întreaga lume.

Boeing-ul 777 este cel mai mare avion cu două motoare din lume, unul folosit pentru curse lung-curier. Varianta 200ER (Extended Range) este o variantă a modelului 777-200 care a fost lansată în 1997, British Airways fiind clientul de lansare. Este un avion mai greu decât 777-200 tocmai datorită surplusului de combustibil pe care îl poate căra, fapt care îi oferă o autonomie maximă de zbor de 14.300 kilometri. Conform datelor puse la dispoziție de Boeing, până în luna februarie a acestui an au fost livrate 422  de modele 777-200ER clienților din întreaga lume, doar modelul 777-300ER fiind mai bine vândut. De aici și problema uriașă.

Avem 422 de avioane Boeing 777-200ER care transportă zilnic zeci de mii de pasageri și care pot avea o problemă gravă. Motivele pentru care zborul Malaysia Airlines s-a prăbușit pot fi multe, printre care și eventuale defecțiuni tehnice sau defecte de fabricație care se manifestă în anumite condiții. Dacă și alte modele 777-200ER sunt în acest pericol?

În mod normal, dacă zborul Malaysia Airlines va fi găsit și vor exista indicii preliminare cum că prăbușirea a fost cauzată de astfel de defecțiuni, toată flota mondială de 777-200ER va fi reținută la sol până la identificarea și remedierea problemei. Asta este varianta optimistă. Varianta proastă este dată de faptul că amânarea identificării cauzelor prăbușirii zborului MH370 permite modelelor 777-200ER să zboare în continuare fără să știm dacă modelul are o problemă de construcție.

Companiile aeriene care au Boeing-uri 777-200ER în flotă:

  • Air France – 18 unități
  • Air New Zealand – 4 unități
  • Alitalia – 6 unități
  • All Nippon Airways – 12 unități
  • American Airlines – 47 unități
  • Asiana Airlines – 10 unități
  • Austrian Airlines – 1 unitate
  • BOC Aviation – 2 unități
  • British Airways – 44 unități
  • China Southern Airlines – 2 unități
  • Delta Air Lines – 8 unități
  • Egyptair – 5 unități
  • EL AL Israel Airlines – 6 unități
  • Emirates – 6 unități
  • GECAS – 4 unități
  • ILFC – 43 unități
  • Japan Airlines – 11 unități
  • Kenya Airways – 4 unități
  • KLM – 6 unități
  • Korean Air – 18 unități
  • Kuwait Airways – 2 unități
  • Lauda Air – 3 unități
  • Malaysia Airlines – 15 unități
  • Mid East Jet – 1 unitate
  • Pakistan Int’l Airlines – 3 unități
  • Saudi Arabian Airlines – 23 unități
  • Saudi Oger – 1 unitate
  • Singapore Airlines – 46 unități
  • TAAG Angola Airlines – 3 unități
  • Thai Airways – 6 unități
  • United Airlines – 48 unități
  • Vietnam Airlines – 4 unități

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.