web analytics
Diverse

Taxi Logan cu 700.000 km și ”maimuță” la aparat sau Uber cu mașini noi și prețuri excelente?

Se împlinesc în curând doi ani din momentul în care a intrat Uber în România și, în ciuda faptului că am avut nemulțumiri legate de unele aspecte ale biznisului, am rămas client fidel. În toată perioada asta sunt fericit să spun că am mers de mai multe ori cu Uber decât cu taxiuri, iar motivele pentru care am apelat la ultima variantă au fost legate de disponibilitatea Uber. Sigur, nu toți taximetriștii sunt răi, însă sunt o grămadă de motive pentru care serviciile Uber sunt incomparabil mai bune. Încerc să spun câteva, din experiențele mele.

  • sistemul de recompensare e mișto. Adică fiecare client are un cod, iar dacă recomandă serviciul Uber altor oameni beneficiază de curse gratis. În cazul meu e așa: dacă te înregistrezi la Uber și folosești codul cristians256ue vei primi o cursă gratis. La fel și eu, voi avea o cursă gratis în limita a 15 lei. Sau, mai simplu, dai click pe linkul ăsta și se rezolvă totul, ai prima cursă gratis.
  • prețurile variabile sunt rele câteodată, de acord. De Revelion, când e un eveniment important, de sărbători. Dar în rest sunt prețuri de taxi. Și nu văd motivele pentru care aș merge cu un Logan cu 700.000 de kilometri, ruginit, urât mirositor și condus de un șofer nesimțit care fumează și ascultă Radio Zu. Asta când pot merge cu Uber și să am o discuție civilizată în timp ce mă duc la destinație cu un Audi A5, cu un Dodge Charger sau cu un Volkswagen Jetta nou nouț.
  • vara nu există să nu fie aer condiționat și, în peste 75% din cazuri, am la dispoziție o sticlă de apă plată. Nu mai vorbim despre curățenie, mirosuri și muzică, n-am avut multe să le reproșez șoferilor de Uber la acest capitol.
  • pentru că deocamdată prețurile sunt mici de tot, am ales să nu mai folosesc Uber în varianta de bază. Adică rareori iau UberX, de cele mai multe ori iau UberSelect. Asta înseamnă că în loc de 1.30 lei/km dau 1.65 lei/km, dar am parte de mașini dintr-o clasa superioară, de cele mai multe ori mașini noi.
  • deși pare mai scump decât taxiul și, teoretic, poate să fie o idee mai scump eu ies de fiecare dată mai ieftin. Pentru că, ați ghicit, scap de șpagă și scap de ”Fratimiu, n-am să-ți dau rest, abia am ieșit pe oraș”. La Uber nu se dă șpagă și plățile sunt făcute direct de pe card. Mă urc și cobor fără să interacționez cu șoferul dacă vreau, nu-i nicio problemă.

De ce aș merge cu taxiul vreodată în condițiile astea? Nu-s ironic, chiar e o întrebare legitimă. Care pot să fie motivele pentru care m-aș mai urca într-un taxi vreodată? Că ce, că nu au autorizații de transport persoane ăștia de la Uber? Sau că-s într-o zonă gri cu fiscalitatea? Da, că am auzit că firmele de taxi sunt mai cinstite decât Biserica, cică unu’ nu driblează statul, toți sunt la zi cu dările, cu taxele, impozitele.

5 comentarii

  • Sunt perfect de acord. De un an si ceva folosesc numai Uber si sunt foarte multumit. Taximetristii nu intele ca nu Uber este problema lor, ci ei sunt proprii lor dusmani, pentru ca daca ei ar avea masini curate, ar fi civilizati si nu ar incerca sa te fure, lumea ar merge cu taxiul.

    Asta vara am dat de un nene super cool cu o Toyota Auris nou-nouta, electrica. Impecabila masina, mi-a si explicat tot mecanismul masinii electrice.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.