Știți vorba aia pe care o aruncăm toți când ne lovim de incompetența prestatorilor de servicii de pe aici, nu? Aia cu ”în Germania se rezolva totul în 3 minute” sau ”în Franța nu erau 4 cozi la 2 ghișee”. Dar în Austria? Austria e în regulă, ce ziceți? Bine, povestea mea nu are legătură cu Austria neapărat. E mai repede o poveste care ilustrează felul în care angajații incompetenți îți pot sabota afacerea.
Mă trezesc marți seară să iau niște bilete de avion. Intru pe site-urile de comparații, văd ce îmi convine și ajung la concluzia că Austrian Airlines are cele mai bune prețuri, dar și cele mai bune ore de zbor, cu escale micuțe. Fix la fix găsisem. Dusul cu Austrian, întorsul cu Swiss, ambele de pe site-ul austriecilor. Completez formularele pe acolo, aleg ce trebuie ales, bag cardul și… nema! Cică nu îmi poate rezerva pentru că whatever. Încerc iar. Iar nimic. Schimb browserul. Nema! Schimb de la laptop la telefon. Aceeași problemă, nu se poate încasa pentru că s-a produs o extorsiune.
Nu-i nimic, îmi spun. E ditamai Austrianu, se rezolvă. Mai aștept câteva ore, reîncerc, tot nimic. Încep să îmi pierd răbdarea, dar sunt politicos. Sun în Austria la relații cu clienții. Îmi răspunde un nene, indian, care vorbește engleză mai prost decât vorbeam eu acum 25 de ani, când încă nu începusem să ascult Tupac și să învăț limba. Și apuca-te și explică-i ăstuia problema. Nu pricepea nimic, mă punea să îi spun pe litere aproape totul. E sau I? FMMMM! E de la estiimbecilpatentat! 20 de minute de chin, înțelege până la urmă, dar nu mă poate ajuta. Cică să încerc să nu rezerv cu bagaje de cală, că returul e cu Swiss și poate de aia nu merge. Fac și asta, evident că n-are legătură, primesc același mesaj. Altă soluție nu are, îi pare rău. A, îți pare rău, ă? Bine, bosule!
Mă culc ca omu’ cu gându’ că până dimineață se rezolvă. Mă trezesc la 7, că a rămas alarma setată de la GS TT și tot uit să o dezactivez, îmi fac o cafea, mă pun la laptop și dă-i. Același proces, completez alea pe acolo, bag detaliile cardului și… lamuiebaniiautrecutanii! Tot nimic, tot extorsiunea de ieri.
Acum, pe lângă faptul că timp de 10 ore Austrian a dormit în ghete, eu ce fac? Mă duc la Air France / KLM pentru 50 de euro în plus? M-aș duce, că nu e o avere plus că zbor cu Dreamlinerul, nu cu un 767 obosit de la austrieci, dar e escala lungă în Amsterdam, vreo 5 ore. Stai să mai încerc.
Bună ziua, doamnă! E o doamnă din România, de la call center-ul Austrian Airlines. Îi explic, mă înțelege, dar îmi spune că mă poate ajuta pe bani. Gen să facă ea rezervarea pentru mine, dar mă costă 100 de europeni pentru 2 bilete, adică pentru 2 inși. Superb? Minunat!
Păi care e vina mea, frumoasă domnișoară angajată la Austrian?
Nu e, cică! Și dacă vreau să scap de taxă trei (vorba lui R. Lucescu)… trei să sun la call centerul din Austria, să le zic ălora că s-a futat site-ul, iar ăia să îmi dea un cod cu care eu să revin la call centerul din România și să scap de taxa de 100 eypo.
Ne scărpinăm ca oltenii, domniță! Dar sun!
Sun la austrieci și îmi răspunde un alt indian. Ăsta a văzut filme cu aviatori, că îmi vorbește doar în tango, lima și bravo când îmi spune pe litere chestii. Petrec și cu domnul la telefon vreo 36 de minute, că nu pricepe absolut nimic, deși jur că vorbesc engleză număru’ 1. Peste jumătate de oră în care și-o încearcă în cele mai proaste moduri, pe rând:
îmi spune că de fapt s-au modificat prețurile. Îi spun că nu s-au modificat, că și doamna din România a verificat și sunt la fel.
îmi spune apoi că am greșit eu datele, alea trei cifre de pe spatele cardului. Îi spun să își vadă de Punjabi MC-ul lui, că n-am greșit nimic
Mai stă ca boul în telefon, nu face nimic, și vine cu alta: mă costă 1300 de euro în loc de 1000! Cum, mă? Da, cică a rezolvat-o, dar mi-a găsit alt zbor de dus! Nu ești normal, Rajesh, îi zic. Păi ce facem, îmi stabilești tu programul acum? Tu rezolvă site-ul, că de aia iei o gălăgie de rupii, nu îmi face program mie!
Ultima variantă bombă a lui Patel a fost că returul e cu Swiss și de aia e posibil să nu meargă. Că e companie diferită și… Și e bou de bubuie, am mai făcut rezervări de tipul ăsta de o sută de ori, n-au o treabă.
Nu mă rezolvă nici Krishna ăsta, al treilea om angajat de Austrian degeaba. Așa că intru ca lideru’ pe Air France, bag literilii și numerilii acolo și în 10 minuțele, vorba Pelicanilor, am biletele pe mail.
Acum, o mie de europeni înseamnă pentru Austrian nimic. Dar câți or fi fost ca mine? Inși care au vrut să cumpere bilete marți spre miercuri și, cu un site prost în față și cu un call center incompetent, au plecat spre alte companii? Eu estimez că gaura a fost măricică tare. E prima dată în viața mea când un call center nu reușește să mă ajute la o situație relativ simplă.
Deci e bine de tot și cu occidentalii, mai ales când își externalizează din servicii!
Acum e tarziu, dar daca n-ai incercat, fa rezervarea si intr’un tab incognito data viitoare. Am patit ceva asemanator la Tarom si la mine s-a rezolvat asa, fara call center.
Am zburat de multe ori cu Austrian in ultima vreme, avioanele, serviciile, totul a fost mereu ok.
DAR am avut si eu o exprienta proasta cu call center-ul. Nu puteam sa fac check-in nici pe site si nici pe aplicatie pentru un zbor din Viena peste ocean si am sunat in call center, ca ultima optiune. Nu au reusit sa ma ajute cu nimic, erau total pierduti, mi s-a parut incredibil. Am gasit pana la urma tot singur pe undeva prin fundul site-ului sa fac ce-mi trebuia mie.
Pacat de avioanele si zborurile lor, care chiar sunt ok. Te-ai astepta ca o companie de nivelul asta sa nu aiba probleme cu site-ul si cu support-ul in 2019..
Nu e bun exemplul.:)))).
Experienta mea cu austriecii (si am experienta cu al naibii de multe natii) e de departe printre cele mai proaste. Sunt ca servicii sub Croati, sub Unguri, sub Polonezi si alte natzii ”estice” din ”lagarul comunist”.
O natzie mai nesimtita ca astia, mie unu rar mi-a fost dat sa vad iar modul cum trateaza clientii nu ma mira deloc. Ma miram daca te rezolvau rapid…
I-as considera africanii vestului, au avut noroc ca rusii erau disperati dupa Berlin prin 55 ca altfel erau la fel ”in lagar” ca noi.