Azi dimineață Federația a anunțat că semnează un contract de sponsorizare cu Fortuna, operatorul de pariuri din Cehia care e prezent și pe piața din România. Și la prima vedere pare destul de ciudat ca un for fotbalistic care are și un departament de Integritate în componență să facă asta. Sună, dar nu e. Pentru că așa cum nu a putut explica neapărat limpede Răzvan Burleanu la conferința de presă, dacă parteneriatul e folosit cum trebuie poate deschide măcar portițe noi, poate aduce idei noi în lupta împotriva pariorilor din fotbal.
A fost și motivul pentru care i-am întrebat dacă această colaborare va relaxa relațiile de colaborare întru prinderea pariorilor din fotbal, în special pentru că atunci când cineva e anchetat casele de pariuri nu vor să colaboreze deschis. Nicio casă de pariuri, indiferent de ce pierdere are de pe urma pariorilor care fac matrapazlâcuri, nu va prefera izbucnirea unui subiect ce poate ajunge în presă. Va prefera să își asume pierderea și să țină lucrurile sub control micșorând impactul mediatic.
Ei bine, FRF speră că prin parteneriatul ăsta lucrurile vor fi schimbate. Cum zicea, măcar și pentru simplul fapt că pot interacționa cu interiorul și cu mecanismele dintr-o astfel de companie. Sfaturi, păreri, consultare.
Altfel, ce mi se pare mie și mai tare este că antrenorul Șumudică, cel suspendat de FRF pentru că paria pe echipe românești, pare să mănânce des în locurile în care sunt case Fortuna. Adică doar eu m-am întâlnit cu el de două ori în preajma unei astfel de agenții. Ciudat! 🙂