web analytics
Diverse

Se schimbă reperul în lumea moto: BMW R 1250 GS

Cel mai de succes model din istoria BMW Motorrad a ajuns într-un nou punct al vieții. Începând din această toamnă, nemții vor avea un nou reper în funcția de ”regină”: BMW R 1250 GS. Adică celebrul motor boxer este modificat considerabil și, dincolo de toate aspectele tehnice pe care eu nu le înțeleg, ajungem la: creșterea puterii.

Asta e cursa în lumea motocicletelor de tipul ăsta, oamenii vor tot mai multă putere. Nu înțeleg de ce, dar nici nu mă deranjează. Așadar, noul BMW R 1250 GS va avea 136 de cai putere (de la 125 cât are în prezent) și un cuplu de 143 Nm la 6250 rpm (de la 125 Nm la 6500 rpm). Cilindreea crește și ea la 1254 de la 1170, iar o altă noutate e ”motorul boxer dezvoltat suplimentar cu Tehnologia BMW ShiftCam pentru varierea sincronizării distribuției și supapelor pe partea de admisie”.

Lista cu noutăți și modificări e mare, pe mine mă interesează să notez următoarele:

  • ecranul color TFT intră în echiparea standard, deci adio ceasuri la noile motociclete. Înainte să merg cu motor cu ecran uram ideea, după ce am mers am fost încântat.
  • tot în echiparea standard intră ASC-ul (am mai scris despre cum mi-a salvat pielea în trecut) și asistentul la pornirea în rampă. Ăsta din urmă e util, probabil, însă nu îmi aduc aminte vreodată să îi fi simțit lipsa. Să fi spus ”mama, ce bine era dacă aveam acum asistent la pornirea în rampă”.
  • o altă chestie despre care eu n-am mai auzit până acum, sper să nu fie veche și să mă fac de râs, e ”Dynamic Brake Control” sau DBC. Se pare că se urmărește evitarea acționării din greșeală a manșonului de accelerație în timpul frânării, lucru care mie mi se întâmplă mai des decât ar trebui. Frânez brusc și anulez efectul trăgând de gaz. Ei bine, acum se intervine cu DBC în sistemul de control al motorului și îi este redus cuplu în timpul frânării.
  • far cu LED în echiparea standard pentru R 1250 GS. Luminile LED sunt geniale, le-am avut la F 850 GS, însă dacă spargi un far de tipul ăsta ai face bine să ai Providentul pe speed dial 1.

Sunt curios cu cât o să fie mai scump decât 1200, că sigur o să fie mai scump. Și sunt curios dacă mi-l permit, asta pentru că varianta de culori pe negru cu galben arată absolut extraordinar. Și, dacă tot mă gândesc să fac turul lumii cu motocicleta în curând, nu pot merge decât pe cea mai tare mobră ”în viață”. Dacă vreți detalii tehnice mai de adâncime vă recomand Pe Motoare.ro sau Motobikes.ro, cu siguranță le veți găsi în curând.

2 comentarii

  • La categoria asta puterea este, sa zicem, echivalentul megapixelilor la camerele foto – o chestie de marketing, adica. Si tu stii mai bine, conteaza mai mult cum este livrata acea putere, cuplul, setarea suspensiei, greutatea etc. Oricum, este un S1000RR cu care te poti da si in Siberia! 😀

    • Daca imi iau 1250, si sper sa mi-l iau, puterea in plus e ultimul motiv. Nu pot intelege nevoia unora de 150-165 de cai la motorete adv-touring.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.