Pentru că nu pot înțelege de ce în anul 2015 mai sunt părinți care aleg să își transporte copiii cu mașina fără să folosească un scaun auto. Într-o țară în care numărul de kilometri de autostradă este atât de mic încât putem să îl neglijăm într-o discuție pe larg despre deplasările interne – deci crește riscul de coliziuni frontale – cred că este în continuare tratată cu ușurință problema transportării celor mici fără scaune speciale. Am văzut copii mici pe scaunul din față al mașinii, am văzut copii mici în spate stând în picioare pe banchetă și am văzut copii mici în SUV-uri jucându-se în portbagaj în timpul mersului.
Chiar dacă nu mai e nevoie să subliniez eu importanța și beneficiile pe care le aduce un scaun auto pentru copil, vreau să vă reamintesc doar despre faptul că cei mici nu au avantajul de a fi protejați de tetiere, la ”reculul” de după impact. Vă mai reamintesc și faptul că centurile de siguranță clasice nu îi pot susține pe cei mici și, în cazul unui impact, ei pot să iasă din centură. Scaunul auto pentru copil vine să elimine exact minusurile acestea. Oferă centură proprie, de multe ori bine izolată pentru a nu deranja și pentru a nu răni copilul. Oferă protecție și susținere în zona gâtului, atât în spate cât și pe lateral.
În plus, e mult mai comod pentru părinți. De cele mai multe ori, scaunele auto vin să înalțe poziția copilului pe banchetă. Cei de la Noriel, căci despre ei vorbim acum, au în oferă scaune auto ce pot fi înălțate și care oferă, astfel, o poziție din care cel mic vede pe geam sau prin parbriz fără să fie nevoit să se ceară mai aproape de locurile din față. Deci toate șansele să fie mai calm pe durata drumului.
Contrar primei mele impresii, observ că oferta de scaune auto pentru copii e mai variată decât credeam. Sigur, există scaune care costă și peste 2000 de lei, însă văd scaune care pornesc de la prețuri de 200 și un pic de lei, bani pe care absolut orice părinte responsabil trebuie să îi poată aloca pentru siguranța copilului.
Și dacă simpla idee a siguranței nu vă este suficientă, aflați că Parlamentul European a hotărât că scaunele auto sunt obligatorii atunci când transportăm copii mai mici de 1,50 m și mai ușori de 36 de kilograme. Și tot în ordinea asta de idei, vedeți că Euro NCAP face de ceva vreme evaluări și în ceea ce privește rezistența mașinilor atunci când vine vorba despre impactul în zona în care sunt instalate scaune auto pentru copii. Vedeți cât de importante sunt scaunele, dar și cum se comportă mașina pe care o conduceți în nefericitul caz al unui impact în zona în care este așezat copilul.
pana la 490 de lei
care e amenda pentru lipsa scaunului de copil?
Sa vezi ce bine e cand opresc cate o Dacia 1301 si vad copil de 2-3-4 ani pe locul din fata, fara centura.
PS: nu lua scaun auto la 2 milioane. e foarte foarte prost.
Esti politist? Tu ne dai amenzi? 🙂
Nu iau scaun auto de 2 milioane, ziceam doar ca e o varianta. Ma gandesc ca mai bine iei de 2 milioane decat sa te prezinti ca in cazul descris de tine
eu va dau amenzi :))))