Îmi place mult de tot cu motorsport, însă nu mă pricep decât la primele patru litere din acest cuvânt, din câte se pare. La practică mă refer, desigur, așa cum mi-a demonstrat etapa de Cupa Presei la Karting care s-a disputat mai spre mijlocul lui mai pe circuitul AmcKart de lângă București. A fost o experiență mișto de tot, mi-ar fi plăcut să fie mai mult de 10 jurnaliști, de fapt, sunt sigur că la următoarea ediție vor fi mai mulți. Cum a fost?
Păi a început bine pentru mine. În prima sesiune, cea de antrenamente, am mers super bine. S-a mers pe circuit cu karturile de 6,5 cai și am scos al doilea timp al sesiunii cu 1.30:066 la +0.717 secunde de lider. În a doua sesiune, cea de calificări, a început dezastrul. Nu am păstrat aceleși karturi, ci am tras la sorți numerele lor și am nimerit un cazan. Motiv pentru care am mers mai prost și m-am calificat al șaselea în cursă cu 1.30:533. Cea mai mare problemă a venit însă în cursă. Pentru că acolo am mers cu karturile de 13 cai, fără să le fi testat înainte. Și credeți-mă, e o diferență uriașă între karturile de 6,5 cai și cele de 13 cai.
Am plecat pe locul 6 de pe grilă, am păstrat poziția după primele viraje, însă pe prima linie dreaptă, la final, am greșit frânarea și am ieșit în decor. Cursa a fost compromisă încă din acel moment, însă am continuat să merg tare și, aproape de ultimele tururi, mă apropiasem de cel de pe locul 6. Doar că am frânat din nou târziu și m-am răsucit în exact același loc și am terminat ca o mizerie, pe 7. Ca timpi nu am stat tocmai rău, cel mai bun timp pe tur din cursă a fost 1.21:463, adică al 5-lea cel mai rapid.
Care e ideea cu diferența între karturi?
Diferența între 6,5 și 13 cai putere, dincolo de evidențe, e uriașă. Punctele de frânare sunt cu totul altele, dar și frânarea în sine e alta. Dacă la prima variantă simțeam mult mai bine momentul în care se rupe aderența și luam piciorul de pe frână, la kartul mare e ciu-ciu. Nu simți nimic, știi doar că pui frână bruscă și te trezești într-o centrifugă care cu greu poate fi oprită. Eu nu m-aș mai da cu cele de 13 cai, chiar nu văd nicio senzație plăcută în plus față de alea mici.