web analytics
Diverse

Pamperși Pampers, adidași Adidas și xerox Xerox (P)

Continuăm seria de articole despre produsele Noriel cu un text dedicat unui gigant în industria care fabrică produse pentru îngrijirea copiilor. Pampers este un brand care aparține Procter&Gamble, un brand atât de puternic încât intră în galeria selectă a produselor confundate cu numele brandului. Scutecele Pampers fac parte dintr-o serie mai largă care cuprinde adidașii Adidas, xeroxul Xerox sau jeepuri Jeep, branduri care au devenit substantive comune datorită uriașului impact pe care le-au avut în dezvoltarea și promovarea categoriei din care fac parte.

Secțiunea dedicată produselor de acest tip este una vastă pe site-ul Noriel. Parinții pot alege între mai multe mărci, printre care Happy, Huggies, Libero, Lorelli Classic, Noriel Bebe și, evident Pampers. Filtrele din categoria din stânga pot trece prin sită căutarea în funcție de greutatea copilului (de la 2,5 kilograme și până la peste 26 de kilograme), dar și în funcție de vârstă. Și pentru că părinții sunt obișnuiți să cumpere scutecele de acest tip în pachete mari, Noriel oferă și ceea ce în lume poartă denumirea generică de ”economy pack”. Adică produsul în număr mare în același ambalaj, variantă care aduce și o reducere față de prețul la bucată. Și pe lângă reducerea asta, observ și una suplimentară făcută de Noriel pachetelor mari de Pampers.

Revenind la subiect, Pampers nu a ajuns să fie un brand atât de puternic pentru că ar fi fost primii sau pentru că ar fi fost cei mai buni la un anumit moment în istorie. Au ajuns să se confunde cu produsul în sine pentru că au știut să se promoveze și au investit sume uriașe în asta. De-a lungul timpului, brandul a fost promovat de Procter&Gamble (care este unul dintre cei mai mari cheltuitori de bani în publicitate în întreaga lume) în cele mai mari filme, în pauzele publicitare de la SuperBowl, la Cupele Mondiale de la fotbal, cam peste tot pe unde cei responsabili au considerat că mesajul lor poate avea loc. De asta am ajuns să spunem pamperși la orice scutec, așa cum spunem adidași la produsele Nike și jeep la un SUV fabricat de Toyota.

Acesta nu este un text care promovează marca Pampers, ci unul care promovează ramura cu oferte de pe site-ul Noriel pentru scutece. Însă așa cum istoria recentă a omenirii ne-a învățat, brandurile uriașe au devenit așa tocmai datorită reacțiilor bune pe care le-au provocat în rândul consumatorilor. Este și cazul Pampers, este și cazul brandurilor înșirate în primul paragraph al acestui articol.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.