În câteva zile se pleacă în tura pe 2019. De data asta schimb punctul cardinal, merg spre nord. Nord, spre frig! Că tot e foarte cald pe aici, pe la noi. Ce înseamnă asta? Înseamnă că voi ieși din România fie prin Bucovina, fie prin Maramureș. Planul e să străbat Carpații Ucrainei, să ajung la Lvov, iar de acolo să intru în Belarus, dacă voi primi viza în timp util. Îmi iau câteva zile pentru Belarus, o țară de al cărei rural mă declar interesat, un pit stop în Minsk, apoi în Țările Baltice. Voi trece prin Lituania, prin Letonia și prin Estonia, iar de la Tallin mă întrept spre est, pe linia Golfului Finlandei, spre Sankt Petersburg. De acolo urmează coborârea, mai întâi Moscova, apoi fie prin Kiev – Suceava și înapoi acasă, fie prin Odessa – București.
Motocicleta. Anul ăsta merg cu un BMW F850 GS Adventure, motocicletă pe care am parcurs deja aproape 4000 de kilometri. E un plus masiv față de cea de anul trecut la capitolul touring pentru că protecția la vânt e incomparabil mai mare, lucru care se traduce printr-un grad sporit de confort la drum lung. Voi merge cu cauciucuri de stradă pentru că anul ăsta offroad-ul o să fie rar, dar și cu cutii de bagaje metalice, din nou, o adaptare la faptul că voi părăsi asfaltul mai rar. Am un rezervor uriaș, 23 de litri, iar lucrul ăsta se traduce printr-un range de circa 450 de kilometri de la benzinărie la benzinărie.
Motocicleta e pregătită pentru drumuri lungi încă din fabrică. Are crash baruri de care sper să n-am nevoie, are parbriz înalt și reglabil, are șa confort, am scărițe late și proiectoare cu LED. Am montat un suport de telefon care încarcă wireless și care va funcționa drept GPS, cu toate că Samsung S10 se închide la caniculă, atunci când simte că e încărcat în felul ăsta. Mi s-a întâmplat de două ori în București, recent, când temperatura depășea 40 de grade la umbră.
În ceea ce privește echipamentul, singura modificare e montarea unui alt sistem de comunicație. Mi-am pus pe casca GS un sistem intercom BMW Motrrad Fit-for-All, o chestie mult mai slim decât Sena SMH 5 pe care o aveam până acum. Cizmele sunt BMW Gravel, costumul e BMW GS Dry și mănușile sunt BMW Rallye. Pentru cizme și pentru costum e a treia ieșire de amploare, după tura până la Magadan din 2017 și după cea din Mongolia, din 2018.
Săptămâna care începe acum e dedicată formalităților. Adică vizele de Belarus și Rusia, adică inspecția motocicletei și rezolvarea micilor probleme la Moto Hub.
Ca de fiecare dată, tura este susținută de BMW Motorrad România, al cărei mândru brand ambasador mă aflu. Începând din acest an, călătoriile moto sunt mai ușoare și cu ajutorul Moto Hub România.
Cine vrea să își amintească, aici găsește seria ”Est, spre Siberia” și aici găsește seria ”Înapoi în Est, cele două lacuri”.
[…] 2019, peste doar câteva zile, voi pleca din nou. Nord, spre frig. Cu un BMW F 850 GS Adventure, modelul de anul ăsta, motocicletă care nu poate părăsi România […]
Felicitări lu’ Matei Udrea pentru articolul din ProSport! Nu știu dacă ai avut și tu vreo contribuție, dar dacă ai avut, felicitări și ție! Despre asta vorbeam!
Fain Liov-Minsk-Sankt Petersburg, dar nu e chiar nord cum a fost est la Magadan. Ma asteptam la un Murmansk mai degraba.
Sunt multi kilometri, n-am suficient timp sa urc la Murmansk. Asa voiam initial
Daca ajungi in belarus, adu-mi si mie o fata cu multe tatuaje, pirce-uri si piele alba. Drum bun, scuti si sa te distrezi.