web analytics
Diverse

Nasol e când Uber zice ”las-o că merge așa!”

Și uite cum orice idee bună aplicată în România se duce dracului. Cam cum e Uber, companie care funcționează pe niște idei foarte tari, zic eu, dar care a fost coruptă în țara noastră, de oamenii noștri. Merg cu Uber de multă vreme, cred că de când au venit. Și merg atât de mult cu ei încât n-am mai călcat în taxiuri decât foarte, foarte rar. Dar lucrul ăsta se va schimba. Și nu pentru că am avut o experiență proastă, la taxi au fost mult mai multe, ci pentru că reacția Uber România a fost slabă tare.

Acum vreo două săptămâni plec de la VINO, cel mai tare wine bar din România (aștept șpaga pentru reclamă pe adresa redacției), pe la 12 noaptea, parcă. Comand un Uber și ies în stradă cu un tovarăș cu care aveam drum comun. Când ieșim, mașina ne aștepta. Câteva zeci de secunde numai, nu era nimeni în spatele lui. Ne urcăm, moment în care observ că am un apel pe telefon. Nu-mi dau seama că mă sunase șoferul Uber și zic cu voce tare: ”Cine m-o fi sunat la ora asta?”. Și începe repertoriul șoferului.

Într-un Sandero obosit pe GPL, băiatul începe. ”Moș Crăciun te-a sunat, că vine acum Crăciunul”. Mă uit la tovarășul de călătorie, ăla se uită la mine, nu zicem nimic. Trec 5 secunde, șoferul din nou: ”Ia sună-l înapoi, poate te-a sunat să te întrebe ce vrei de Crăciun”. Tac din nou. Continuă: ”L-ai sunat? Sună-l pe Moș Crăciun!”. Băusem amândoi niște vin, zică să facem liniște, că nu merită. Intră pe Aurel Vlaicu, face stânga pe Dacia, bam! Primul semafor trece pe roșu. Deja întrece orice limită.

Ajungem la intersecția Dacia cu Moșilor, Waze zice să o ia înainte, el face dreapta. Și de aici au început discuțiile pe ton civilizat din partea noastră, pe ton ascuțit din partea lui. Că e mașina lui, că dacă nu ne convine să coborâm, că oprește mașina, că el oricum voia sa meargă acasă, că fel de fel. Ah, și că să îi zicem noi traseul dacă nu ne convine pe unde o ia, că de ce îl certăm în mașina lui. În fine, ajung, coborâm, și îl văd cum mă notează cu o steluță din cinci, așa, de băiat bun ce e.

Desigur, am reclamat asta la Uber, le-am zis că am video, că am martori. Iar Uber, în vreo două zile, îmi răspunde cu ”ne pare rău, o să investigăm, tratăm cu seriozitate, vă mai așteptăm pe la noi”. Bun, atunci hai că luăm o pauză de Uber, încercăm Taxify, poate ăia se ocupă mai bine de problemele clienților atunci când apar. Repet, nu experiența mă face să renunț la Uber, ci felul în care angajații Uber din România tratează astfel de probleme.

6 comentarii

  • Dintr-o oala plina cu c…t, dacă iei o lingurita din continut tot c…t e. Atata timp cat treaba e cu romani se va strica intotdeauna cand afacerea creste. Am mii de exemple. Iti dau unu’ pe clasic: furnizor de la care aveam discount de 20%; s-a saltat si cu ajutorul comenzilor mele; ma duc vineri dimineata sa ridic comanda confirmata cu ora fixa – p..a marfa! Vorbesc disperat cu responsabilul: “cumetre, m-ai inchis!”… Zice: “daa…a fost vina mea…si vezi ca de data viitoare nu mai pot sa-ti ofer decat 10%”. Recunosti stilul? Ce pot sa-i fac?! Acu’ 30 de ani as fi putut sa-i tai jumate din degetu’ mic pt teapa si cealalta jumate pt schimbarea pretului din senin.

    • …deci nu ar mai fi putut sa-si lase unghia “chic”, adio scarpinat in ureche, adio presarat sare… Glumesc… Nu ai ce sa faci… Tot sper intr-o minune ca sistemul de valori sa-si revina la normal. Sunt la limita suportabilitatii pe dinastia taximetristilor, a constructorilor si mai nou a bucatarilor de tip “chef”. Acum orice retard/cocalar/puscarias poate sa sa fie unul dintre “profesionistii” care te trateaza ca si cum ti-at face un favor, un serviciu gratuit similar cu salvarea vietii, pt care banii platiti fara o spaga corespunzatoare il salta automat pe o pozitie superioara celei tale. etc, etc, etc.

  • Am tot auzit in ultima vreme de experiente din astea la Uber, cu soferi proveniti din taximetristi. Eu personal (inca) nu am experimentat asa ceva, de asta nu sunt asa indignat cu Uber. Dar vorba ta, au facut o romaneasca :))

  • Si eu merg cu Uber de foarte mult timp.
    Intradevar calitatea oamenilor angajati in ultimul timp si al angajatilor a scazut.
    Eu am avut o singura problema.
    Un sofer (cam genul descris de tine) nu a terminat cursa atunci cand am coborat. A considerat el ca trebuie sa mai mearga vreo 10 km. Dar cei de la Uber au fost foarte promti si mi-au inapoiat banii fara probleme.
    Data viitoare incearca Uber Select. Diferenta de bani nu e foarte mare, dar in schimb serviciile sunt mult mai bune.

    • Cu Select merg de obicei, dar s-a intamplat in seara aia sa apelez la asta normal. In fine, nu de problemele cu soferii mi-e mie, astea sunt peste tot, ci de reactia companiei.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.