web analytics
Mongolia, ca un nomad Motociclism

Mongolia, ca un nomad #14 – Zăpada în iulie aduce finalul

Șineraiu zace în parcare, acoperit cu pungi lipite cu scoci pentru că angajații hotelului meu de 60 de euro pe noapte sunt băieți buni, iar eu zac în cameră. S-a adunat bine de tot oboseala din toată perioada asta, iar faptul că mobra a cedat nu ajută la moral. Deloc! Bine, știți ce nu ajută la moral? Zăpada în iunie! Fără precedent în ultimii… nu știu, cel puțin 40 de ani, în Ulan Bator ninge. Când am ajuns, ieri, erau 27 de grade. Azi sunt zero grade și ninge. Și nu vă imaginați niște fulgi rătăciți între picăturile de ploaie. Nu, nu. E trecut de prânz, ninge de dimineață, iar zăpada s-a depus bine de tot pe mașini, pe dealurile din apropiere.

Ce fac eu în situația asta? Să mergi cu motorul la zero grade e greu chiar și când ești pe un GS. Pe un GS cu o mie de sisteme de siguranță, cu traction control, cu încălzire în manșoane și în șa, cu protecție la vânt. Pe un Șinerai stricat e inconștiență.

Ce mai am de făcut? Păi planul era să traversez orașul, să mă duc spre est, acolo unde am un parc natural de vizitat. Plus ditamai, barita, hata statuia uriașă a lui Ginghis Han, probabil obiectivul turistic cel mai fotografiat din Mongolia. Sincer? Nu m-aș mai duce. Sigur, probabil poimâine o să fie ok, zice Busu mongol că se încălzește iar, o să fie bine. Dar mă seacă lanțul ăla, unu la mână, și doi la mână sunt prea obosit pentru a merge în niște locuri pe care oricum le-am adăugat traseului la capitolul umplutură. Am fost unde voiam să merg, am făcut Mongolia aia reală, grea, frumoasă, sălbatică, vie fără vietăți. Astea de pe final sunt doar glazura. Flashy, dar fără substanță reală.

Poate că-mi caut motive, dar în momentul ăsta par extrem de întemeiate. Și fac cum fac mereu. Mă întreb dacă am să regret că n-am ajuns acolo. Am să regret? Nu, sub nicio formă. Bun, atunci e decis. Stau în hotel până se îndreaptă vremea, apoi mă duc să duc motocicleta înapoi doamnei de la care am închiriat-o.

E dimineață devreme. Rău. E obligatoriu să fie așa pentru că după ora 7 în Ulan Bator se naște haosul, iadul în trafic. Credeți-mă, e ceva greu de închipuit. Vreau să evit asta, mai ales că am ceva de traversat până ajung în periferia care îi servește drept casă motocicletei mele. Primesc un pachet cu micul dejun de la doamne, că încă nu s-a deschis restaurantul, și plec. Traversez orașul prin bălțile negre formate din mixul dintre praful gros și zăpada topită, alimentez până la refuz cu ultima benzină ieftină de care probabil că mă voi apropia în 2024, și îi dau spre doamna șefa Șineraiurilor.

Am ceva emoții, deși sunt într-un moment al călătoriei în care banii nu contează absolut deloc. Dar sunt aproape convins că va trebui să las câteva sute de euro, sper că nu șase, pentru daunele provocate. Bine, eu zic că sunt daune, dar văd că azi motocicleta merge impecabil. Nu mai alunecă lanțul ăla, nici când îl forțez peste dâmburi sau prin gropile din asfalt, nu mai scoate sunete aiurea. În condițiile astea eu ce fac? Îi zic doamnei ce s-a întâmplat? Autodenunț gratuit?

Decid să nu îmi fac singur șaișpe, iar dacă va găsi vreo problemă atunci voi accepta să plătesc tot. Fără discuții. Ajung în satul lipit de UB, intru în curte unde sunt întâmpinat de o… altă doamnă. Ne salutăm, cobor și îmi strâng toate bagajele, iar doamna vine cu un angajat/mecanic să verifice motocicleta. Nu durează mai mult de 30 de secunde și mi se arată un deget ridicat. Nu mijlociul, ci ăla mare. Cică e totul ok, motocicleta e cum mi-au dat-o. Am ceva mustrări și vreau să le elimin. Le arăt lanțul care acum are ceva burtă, dar ei îmi zic că e ok. Că e normal și că băiatul ăla îl va strânge. A, da? Bun!

Primesc pașaportul înapoi, îmi este negociat un taxi și salut Șineraiul de rămas bun! Asta a fost. Am făcut ce am vrut să fac, sunt extrem de mulțumit. De mine, că am rezistat. De Șinerai, că n-a decedat. De Mongolia, că a fost fucking legend!

Foamea a fost evitată în această călătorie prin pustiul Mongoliei grație colaborării cu Vivo.

5 comentarii

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.