Imprevizibilul a devenit previzibil, iar cel mai rapid pilot din testele de iarnă a câştigat prima cursă a sezonului 2017 de MotoGP, întrecere desfăşurată duminică seară pe Circuitul Internaţional Losail din Qatar. Maverick Vinales începe cum nu se poate mai bine aventura de la Yamaha Movistar, loc în care a venit să îl înlocuiască pe triplul campion mondial Jorge Lorenzo, şi pilotul de 22 de ani începe să fie privit ca un adevărat candidat la titlul mondial. Într-o lume a motociclismului viteză în care Valentino Rossi este icoană, în care Marc Marquez este văzut drept un wonderkid, iar Jorge Lorenzo drept pilotul care duce perfecţiunea pilotajului spre noi sfere, Maverick Vinales s-a insinuat cu o poveste cel puţin interesantă.
Povestea de succes a lui Maverick Vinales sub reflectoarele motociclismului începe cu venirea în campionatul mondial. În 2011, într-un moment în care se lăuda cu titlul european la 125 cmc, Vinales a apărut în MotoGP la clasa mezină în cadrul echipei SuperMartxe VIP Paris Hilton. Cu boost-ul uriaş de imagine venit, evident, din partea starletei din Statele Unite, Maverick Vinales a început în forţă. A câştigat prima cursă la 16 ani şi patru luni, remarcându-se drept cel mai tânăr câştigător de cursă din istorie după Scott Redding şi Marco Melandri. A terminat pe locul trei sezonul, ultimul înainte de trecerea la Moto3, şi era văzut drept principalul favorit pentru câştigarea primului titlu mondial la noua clasă.
A început anul 2012 cum nu se poate mai bine. A câştigat cinci din primele nouă curse la Moto 3, însă ceva s-a rupt după acel moment. Performanţele au încetat să mai apară, cel puţin nu la nivelul aşteptat, motiv pentru care a mai prins un singur podium până la finalul sezonului. Mai mult, spre finalul sezonului a fost protagonistul unui episod nedorit în cadrul echipei sale, deja Blusens Avintia, ”scăpată” de sub ştampila roz a domnişoarei Hilton. Nemulţumit că nu a fost informat cu privire la ofertele de la echipele din Moto3 pe care le-ar fi primit, Vinales a avut o răbufnire nervoasă amplu acoperită de presa din Spania. Deşi şi-a cerut scuze şi a revenit pentru ultimele curse ale sezonului, despărţirea a fost inevitabilă.
Trecerea la Moto2 şi titlul de ”Rookie of the Year”
A fost o despărţire bănoasă pentru Bluesens Avintia, echipă care a avut pretenţii financiare pentru a-i permite lui Vinales să schimbe tabăra. Spaniolul a trecut la Team Calvo, loc în care a debutat în forţă. Cu podium în fiecare dintre primele 10 curse ale sezonului 2013, cu trei victorii în total, Maverick Vinales şi-a trecut în cont primul său titlu mondial la clasa Moto3, iar radarul echipelor mari din motomondial începea să dea semnale sonore puternice. Promovarea la Moto2 a fost inevitabilă şi s-a produs în cadrul echipei Paginas Amarillas HP 40, acolo unde a fost coleg cu Luis Salom. A obţinut patru victorii şi nouă podiumuri în 18 curse, insuficient pentru un titlu mondial, însă suficient pentru a luat titlul de Rookie of the Year, al doilea după cel din 2011, atunci când primea acelaşi trofeu la clasa 125 cmc. Dar cel mai important beneficiu de pe urma prestaţiilor constant bune a venit în momentul în care Maverick Vinales a fost anunţat de trecerea la MotoGP.
Suzuki, rampa de lansare spre vârful MotoGP
Maverick Vinales a venit la clasa regină în momentul în care Suzuki revenea în competiţie. Teoretic, un mare dezavantaj pe care însă Vinales l-a întors în favoarea sa. Pe parcursul unui sezon 2015 în care a avut de testat mai mult decât de pilotat, pilotul spaniol reuşea opt prezenţe în top 10 şi era desemnat pentru a treia oară Rookie of the Year. Mai important, spaniolul se remarca drept un pilot extrem de calculat, cerebral, pilot care reuşea să ţină motocicleta pe circuit şi care abandona de doar două ori într-un sezon. Lucrurile s-au îmbunătăţit în 2016, atunci când lucrurile au înflorit pentru el la Suzuki. Maverick Vinales a reuşit să termine campionatul mondial pe un impresionant loc 4, totul după ce a câştigat cursa de la Silverstone. Victoria plus cele trei podiumuri l-au transformat pe spaniol în pilotul ideal pentru a completa locul lăsat liber de Jorge Lorenzo la Yamaha, după anunţul acestuia din urmă că va pleca la Ducati pentru 2017.
Vinales s-a acomodat excelent în noua postură şi, într-un garaj în care îl are coleg pe uriaşul Valentino Rossi, Maverick a fost primul pilot care a găsit setările necesare pentru a face modelul M1 2017 să funcţioneze la cel mai înalt nivel. Asta s-a văzut încă din testele din pre-sezon. Vinales a fost cel mai rapid din testele de la Valencia, a dominat la Sepang şi la Phillip Island şi a încheiat cu cel mai rapid timp în testele din Qatar, o prefaţă pentru victoria pe care avea să o obţină în cursa din startul sezonului. S-a născut o nouă stea!
A plecat de la sepang,parca,stiu ca a plecat dupa prima zi de F.P.