Știți că la Digi e la ordinea zilei discursul ăla cu ”dacă nu vă dăm noi, televiziunile, bani voi, ăștia din Liga 1, muriți de foame”. Moraru și Naum erau în prima linie, ca niște ostași bravi cu cuțitu-n gură și arma încărcată, trimiși de patroni să spele creierul privitorului. Cum ar veni, Digi și Telekom fac, de câțiva ani, pomeni reale cu cluburile din Liga 1. Această competiție pricăjită la care nimeni nu se uită, pe care nimeni n-o apreciază, dar care e recompensată generos de televiziunile din România. Alea de sport.
Mhm. Și v-am zis de pe atunci că e un discurs idiot. Complet idiot. Digi și Telekom nu fac pomeni, nici măcar cu un euro. Dacă plătesc, plătesc pentru că și-au făcut niște calcule și își scot banii. Și dacă dau pe Liga 1 mai mult într-un sezon decât pe Serie A sau Bundesliga, dau pentru că știu că încasează din Liga 1 mai mult decât de pe urma italienilor sau a nemților.
Într-un articol recent din GSP se confirmă exact ceea ce tot spun. Meciurile din Liga 1 sunt mai urmărite, drept urmare generează mai multe venituri pentru Digi și Telekom decât competițiile tari din Europa. Și GSP dădea exemplu cu un Sepsi – Astra care a avut un rating de 1.6 la Digi, în timp ce un Valencia – Real Madrid a avut 1.5. FCSB – CFR a scos 9.1, iar FCSB – Dinamo a scos 7.8, ratinguri pe care în țara noastră nu le scoate nici un meci dintre selecționata Premier League cu selecționata Primera Division. Liverpool, cel mai iubit club din România și al doilea din Craiova, a pontat 2.2 puncte de rating cu United și 2.1 cu Sheffield în luna ianuarie.
Și nu e nimic anormal în asta. Ce vreau eu să spun este că discursul ăsta nesimțit al celor de la Digi nu e acoperit de realitate. Ei nu dau bani Ligii 1 ca să existe, dau bani ca să cumpere niște drepturi, drepturi care sunt de fapt cel mai interesant produs al posturilor TV de sport din România. Liga 1 fără banii lor ar fi mai săracă, nivelul ar scădea și mai mult. Dar Digi și Telekom fără Liga 1 ar avea doar produse la care se uită foarte, foarte puțină lume. Și, ai naibii ăștia din publicitate, nu prea dau bani pe lucruri invizibile. Ca să nu mai vorbim despre abonații care semnează contracte ca să vadă fotbal și care contribuie lunar cu zeci de milioane de euro, dacă nu sute, la seiful celor doi giganți TV.
[instagram-feed]
Pentru că asta e singura explicație logică. Altfel e de neînțeles cum un neica nimeni tine 7455 de articole despre mediocra sa carieră (de până acum).
Liga 1 + albanezii Hagi și Gigi. Hagi că pompează bani să se scrie 4-5 articole cu 1 gol pe care l-a marcat fiu’su într-un campionat mai slab decât Liga 1 și Gigi fără de care trei sferturi din Frumușani, Pucioasa și Horezu nu se uita TV.
De unde stii tu ca pompeaza bani? :)))))