Am mai vorbit despre jucăriile LEGO, însă de data asta vreau să vă arăt ceva chiar ieșit din comun. Găsiți jucăria despre care vorbesc pe site-ul Noriel, în una dintre categoriile special dedicate jocurilor LEGO și vă asigur că e impresionantă. Este vorba despre un camion Mercedes-Benz Arocs care poate fi construit din… sunteți pregătiți?… 2793 de piese! Este imaginea a ceea ce înseamnă LEGO în 2016, un camion cu sisteme pneumatice care acționează brațul macaralei, care deschid și închid dispozitivul de apucare al brațului, extind stabilizatorii și urcă sau coboară caroseria basculantă. E impresionant! Nu degeaba e cel mai mare model LEGO Technics produs vreodată. Evident, toate astea sunt posibile pentru că în pachet este inclusă o baterie frumos deghizată și un motor pe care această baterie îl alimentează.
Pe site-u Noriel puteți vedea și un filmuleț de prezentare pentru jucăria despre care vă vorbesc, clip în care sunt demonstrate toate lucrurile inedite legate de camion. Și nu este doar o jucărie inedită, e și una care prezintă un nivel foarte mare de detalii. Cabina șoferului basculează și se poate vedea motorul cu șase cilindri și pistoane în mișcare. Se pot deschide ușile pentru a vedea interiorul bine detaliat. Evident, distracția asta frumoasă vine și cu un preț pe măsură, costă aproape 10 milioane de lei vechi. În aceeași categorie, dar la prețuri mai mici, puteți găsi o Macara pe șenile care costă 600 de lei sau o replică a unei mașini din Cursa de 24 de ore de la Le Mans care costă 500 de lei. O altă jucărie foarte interesantă e elicopterul de transporturi grele care vine cu baterii și motoare care mișcă rotoarele, coboară rampa de încărcare, controlează troliul și are un elevator mobil.
Nu e prima dată când scriu, însă vreau să vă reamintesc că vorbim deja despre un fenomen mondial. Succesul LEGO este uriaș la nivel global și, ca să puteți înțelege mai bine despre ce tot vorbesc aici, vă spun câteva dintre cifrele pe care compania daneză le-a înregistrat în anul ce a trecut. Sunt cifre oficiale, publice pe site-ul internațional al companiei. Încasările LEGO pe anul 2014 au fost de 3,82 miliarde de euro, o creștere cu 13 procente față de anul 2013. Ce înseamnă asta? Înseamnă că au avut un profit de 1,3 miliarde de euro, o cifră care justifică studiile care dau LEGO, în acest moment, drept cel mai cunoscut brand din lume, peste Coca-Cola sau Ferrari.