web analytics
BMW F800GS Turism

Jurnal de MotoGP, ziua 0: ”Salut, Andrea! Ești bărbat!”

Trezirea forțată la ora 5 când afară sunt 12 grade nu-i tocmai ok. Sunt lângă Gyor și mai am de trecut Slovacia până în Cehia, la Brno. Sau, cum îmi place mie să gândesc acum, mai am 20 de euro în viniete și vreo 20 de litri de benzină până la circuit. Planul e simplu: la 9 se deschide centrul de acreditări, înainte trec pe la un mall să-mi iau cartelă de Cehia. Planul e simplu și greșit. Ajung la mall la 8 jumate, el se deschide la 9. Și se deschide cu un singur Vodafone obosit înăuntru care mă taxează cu 350 de coroane, vreo 60 de lei cred, pentru 1,5 giga de net. În Rusia dădeam banii ăștia pentru 36 de GB. Frumos în Uniunea Europeană, 1,5 giga îmi ajung să deschid site-urile uzuale de 4 ori. Telefonul meu ”sparge” 200 de mega doar ca să își dea trezirea. N-am ce face. La centrul de acreditare ajung o oră mai târziu, totul merge uns, iau acreditarea și parkingul și-s la circuit în 10 minute.

Aici e la fel de simplu. La 15:45 am ”aproximativ zece minute” – eu cred că vor fi 15 – cu Andrea Dovizioso de la Ducati, cel care va fi coleg de la anul cu Jorge Lorenzo. E liniște prin paddock, mecanicii își fac de lucru, personalul auxiliar montează motorhome-urile uriașe și colorate. Trec pe la Honda și pe la Yamaha, dar nu-i nimeni acasă. La centru media știu cum e. Trebuie să apari devreme să îți treci numele pe ecusonul de pe birou, altfel n-ai birou tot weekendul. Eu am avut mereu, nimeresc și acum la fel. Până la Dovi bag o cola, o cafea și un pui chinezesc cu orez. Conform calculelor mele, după ce plătesc cazarea, după benzină și după celelalte cheltuieli cu organizarea și transportul, s-ar putea să mai am 200 de lei. Dacă-s norocos! Pentru 6 zile, că peste șase zile ajung în București -33 de lei pe zi. Aici plătesc tot, de la mâncare până la net. Cazarea e exorbitantă! Netul la circuit e 12 euro pe zi, dar o să le zic că nu. O tai spre Ducati Hospitality, interviu cu Dovi.

In sala media jurnalistii muncesc alaturi de ofiterii de presa din MotoGP

In sala media jurnalistii muncesc alaturi de ofiterii de presa din MotoGP

Centrul media e fix deasupra paddock-ului la Brno

Centrul media e fix deasupra paddock-ului la Brno

Cum e cu interviurile astea? De obicei cei care nu dețin drepturi TV într-o țară mare sau presa puțin interesantă pentru Dorna (nu apa, ci compania care deține drepturile comerciale ale MotoGP) nu prea are acces la piloții mari. Eu am avut mereu, chiar și la Rossi în 2014, dar am avut ghinionul vieții și și-a belit degetul cu puțin timp înainte de întâlnire, Clinica Mobile, deci adio. Revin. Accesul ăsta e însă destul de complicat. Teoretic, ofițerii de presă îți alocă 10-15 minute pentru că ei, în normalitatea din care vin, cred că pe publicul meu îl interesează să-i întreb pilotul despre ultima cursă, despre cu sau fără winglets-uri, telemetrie, despre șasiu, despre guma față curajoasă din cursa de pe Red Bull Ring, chestii la obiect. Problema e că publicul meu, românul, nu e așa. Și eu sunt nevoit să improvizez, să mă fofilez, să mă fac de râs și să o dau și înspre altele, unele pe care de obicei nu le anticipează nici pilotul și nici ofițerul de presă. În 2013 cu Nicky Hayden a fost ciudat rău, era primul meu interviu, nici nu știam pe ce lume trăiesc, aveam impresia că pot să-l filmez. Evident, nu puteam. Bătrân vulpoi, Hayden a reacționat bine când am dat-o în altele, mai puțin la obiect. Tot în anul ăla, cu Marc Marquez a fost mai ușor. Râdea mai mult decât mine, nu era atât de hârșâit ca acum, avea chef și am vorbit și despre altele. În 2014, cu Pedrosa, a fost ok-ish. El e mai ciudățel, e mereu supărat de zici că-l obligă cineva să fie pilot. Așa e și la interviuri, dar a fost ok când a dat-o în pasiuni, gătit și femei. Nu știu la ce să mă aștept de la Dovi. Și nu mi-e de el cât îmi e de ofițerul lui de presă, pare sever.

Dovi, oprit pentru autografe in drum spre conferinta

Dovi, oprit pentru autografe in drum spre conferinta

Exteriorul Ducati Hospitality. Toata treaba asta e formata din TIR-uri

Exteriorul Ducati Hospitality. Toata treaba asta e formata din TIR-uri

interiorul Ducati Hospitality

interiorul Ducati Hospitality

Cobor spre paddock în zgomot de BMW S1000 RR safety-bike care schimbă a șasea fix în dreptul zonei media. Nu mă plâng, dimpotrivă! Ducati are un hospitality în care poți caza un blog din Rahova. Aș deschide cu ”Salut Andrea! Ești bărbat, la mine-n țară erai femeie. Ajajajajaja”. Și să râd ca boul după. N-o fac. Trec peste conferința de presă, întâi în italiană, apoi pentru jurnaliștii vorbitori de engleză. E luat la puricat de alți boși din presa scrisă aia care e citită de milioane de oameni zilnic. Apoi eu. Singurul român ajuns fără pile/sponsori în paddock-ul MotoGP cu treabă de jurnalist. Interviul va fi în curând pe ProSport și pe blog, nu știu cât de tare e, în cele zece (până la urmă) minute n-aveam ce să scot. Am început cu actualitatea, am trecut puțin spre niște chestii interesante din trecutul lui cu fotbalul. Ah, e prima dată în viața mea când fac interviu cu un om care mă întreabă cel puțin la fel de multe lucruri cât l-am întrebat și eu. Am pomenit la final de România și a devenit curios, motiv pentru care am mai stat vreo 3-4 minute în picioare să îl lămuresc cum e cu MotorPark România, circuitul nostru. Cu plăcere, MotorPark România, știe Dovizioso de voi! Ah, ofițerul de presă nu doar că n-a fost sever, a fost minunat. Mega profi!

Dovada :)

Dovada 🙂

In asteptarea unui semn de la Valentino Rossi

In asteptarea unui semn de la Valentino Rossi

Stau la un hotel amplasat într-un rural fabulos, cam la 30 de kilometri de circuit. Au și un restaurant mișto, însă tocmai am renunțat la mesele de seară, așa că plătesc și mă retrag în cameră. Termin ziua cu o verificare a soldului de internet. S-au dus 200 de mega și l-am folosit deloc! E clar, live blog doar în ziua cursei. Live video pe Facebook mai altădată, în 2017 sau 18.

Cea mai confortabila camera mica din lume. Si nou mobilata.

Cea mai confortabila camera mica din lume. Si nou mobilata.

5 comentarii

Leave a Reply to Scouser X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.