V-a plăcut un Instagram curat, fără reclame? Ei bine, gata! Rețeaua de socializare pe care Facebook a cumpărat-o în 2012 cu un miliard de dolari tocmai ne-a anunțat că trebuie să producă bani. Motiv pentru care ”în următoarele săptămâni este posibil să vezi reclame pe Instagram. Anunțurile vor fi marcate cu eticheta Sponsorizat – vei putea ascunde întotdeauna un anunț care nu te interesează și le vei vedea doar pe cele relevante pentru tine”. Asta e traducerea și adaptarea mesajului pe care Instagram îl va posta, cel mai probabil, pe feed-ul fiecărui cont.
Ce înseamnă asta pentru useri? Designul simplist al Instagramului face aplicația extrem de ușor de folosit și foarte plăcubilă, însă asta complică introducerea reclamelor și face din asta o procedură ce se anunță mai deranjantă. Dacă în Twitter ai un prim ecran în care vezi peste 10 postări, deci o reclamă nu îți sare în ochi, pe Instagram vei avea un ecran întreg ocupat de o reclamă.
Ce înseamnă asta pentru companii? Că au șansa să inoveze și să își prezinte reclamele într-un mod atât de plăcut încât să nu mă facă să dau ochii peste cap. Sunt convins că Instagram a apărut cu video tocmai în ideea asta a apariției inevitabile a reclamelor, motiv pentru care sunt aproape sigur că majoritatea ads-urilor vor fi de tip video. Păstrând ideea inițială a Instagramului, n-aș da hide unui ad Coca-Cola făcut cu un video mișto sau cu o poză calumea. Cred.
Pe mine mă puteți urmări pe Instagram aici.