Campionatul mondial de motociclism viteză e la prima etapă. Cursele celor trei clase încep azi și sunt transmise în direct de Eurosport, cu comentariu de pe circuitul din Qatar. Moto3 la ora 15, Moto2 la ora 16:20 și MotoGP la ora 18!
Valentino Rossi și-a prelungit contractul cu Yamaha și va concura până la 41 de ani. Marc Marquez e singurul care poate scoate ce e mai bun din motocicletele Honda în acest start de sezon. Jorge Lorenzo anunță că, în sfâșit, a găsit cheia pentru a face din Ducati motocicletă de titlu mondial. Și asta doar dacă ne referim la numele mari. Pentru că britanicul Crutchlow, atunci când rămâne în șa, e capabil de orice. Pentru că Petrucci a slăbit și surprinde șefii lui Ducati. Pentru că Zarco reușește cu o Yamaha de client să dea recordurile peste cap.
Asta s-a întâmplat în calificările de pe Losail, acolo unde francezul de la Tech3 nu doar că a făcut un Q2 incredibil și a obținut clasarea în pole position, dar a stabilit și noul record de circuit. Un 1:53.680 cu care Zarco a bătut recordul lui Lorenzo, record scris în piatră de zece ani. Și, poate la fel de interesant, record cu care Lorenzo și-a făcut debutul în cariera de pilot MotoGP, carieră care i-a adus victorii, podiumuri și titluri mondiale.
Dar știm că ceea ce se întâmplă în calificări e doar începutul. Cursa înseamnă cu totul și cu totul altceva. Să îl luăm pe Zarco, de exemplu. Francezul e rapid, a găsit rețeta și a făcut, cu gume uzate, recordul în calificări. Dar pilotul Yamaha Tech 3 a spus că ritmul de cursă nu e tocmai unul excelent. Petrucci, al treilea timp din calificări, are probleme asemănătoare. Italianul e bun în calificări, dar termină rar cursele, cel puțin în Qatar.
E clipa în care trebuie să ne uităm la oamenii cu experiență, la piloții echipelor de top. Pentru că Marc Marquez s-a calificat al doilea și e, zic eu, principalul favorit la victorie. La fel cum Andrea Dovizioso, P5, cred că va reuși să se bată până la final pentru victorie, lucru anunțat de constanța arătată în sesiunile de antrenamente libere, acolo unde italianul a fost cel mai rapid. Și nici clasarea în linia a treia pentru Valentino Rossi (P8) nu trebuie să descurajeze. Fanii lui ”Il Dottore” știu mai bine decât mine că un start bun și o intrare bună în virajul de dreapta îl pot propulsa pe Rossi în grupul din care se va alege câștigătorul. E vorba despre experiență, despre un material de concurs bun și despre ritmul de cursă. Culmea, într-o competiție în care vorbim despre viteze uriașe, victoria e obținută nu de cel care sprintează cel mai bine, ci de cel care își dozează mai bine efortul.
Vorbim după cursă, una pe care eu o văd pe Eurosport Player, pe telefonul mobil.
Dacă vă place MotoGP-ul, zic să stați prin preajmă. Anunț niște treburi importante în curând, o să fie bine, ne distrăm, facem spectacol!
Anyway… Ideea e că vin mulți piloți tineri (și buni) din spate și nu văd de ce l-ar mai vrea cineva. Mai are un sezon să demonstreze ceva, ok anul trecut a fost de vină și motocicleta, anul acesta ține numai de el. Nu are nici notorietatea lui Rossi, nici talentul lui Zarco, nici nu muncește ca Dovi.
Favoriti la victorie, din punctul meu de vedere, sunt Zarco, Marquez si Dovi. Petrucci, daca nu face vreo prostie, va termina in top 10, ceea ce e binisor. Are nevoie de rezultate intrucat nu are contract pentru anul viitor si nici nu vad momentan pe unde ar putea ajunge. Crutchlow, desi imi place, tare mi-e ca nu va termina cursa. Rossi poate ajunge usor in top 5 din primul viraj, nu e panica, vorbim totusi despre Rossi 🙂 , sa speram doar ca motocicleta nu-l va tine in spate. De admirat este evolutia lui Rins si a celor de la Suzuki in general. Cert e ca au nevoie de un satelit, sa speram ca de anul urmator. Aleix Espargaro cred ca va urca ceva pozitii, undeva pana pe la mijlocul clasamentului. Tot de admirat e si Syahrin. Ma asteptam sa-i tina companie lui Simeon tot anul, cred ca nu va fi asa. Miller pare sa se acomodeze mai repede ca Lorenzo cu Ducati, daca nu ma insel, merge chiar pe fosta lui motocicleta.
Daaar… Anul acesta spectacolul va fi la Moto2. Prevad o lupta in 4 la campionat intre Alex Marquez, “Pecco” Bagnaia, Oliveira si Sam Lowes, Bagnaia fiind cel mai relaxat avand viitorul asigurat, iar la anul va merge la clasa mare cu Pramac, in locul lui Petrucci. Nu sunt de neglijat nici Romano Fenati, Xavi Vierge, Danny Kent, vor strange si ei ceva puncte.
Rins, da. Dar Iannone mi se pare cauza pierduta. Cand incep cei din echipa ta sa zica public ca ti pasa mai mult despre felul in care pozezi pe Instagram decat de meseria ta, e momentul sa iti pui intrebari. Dar, na. Prioritatile nu se discuta.
Nu cei din echipă au zis asta, ci chiar managerul lui… Dacă o ține tot așa, îi prevăd un viitor în SBK.
Stiu povestea cu managerul, a zis o si comentatorul ieri. O sa caut linkul, asta cu instagram a venit de la Suzuki. Daca n a fost fake news cumva