web analytics
Opinie

Încep să cedeze avioanele Tarom? Două incidente în câteva zile și o explicație halucinantă

Fără să ne panicăm, vă spun că aș recomanda să alegeți orice altceva în afară de Tarom dacă destinația vă permite asta. Motivul este simplu și este dat de problemele apărute în ultima perioadă, unele pentru care oficialii companiei nu au oferit multe explicații. Realitatea este că Tarom are avioane vechi, vechi de tot și chiar dacă reviziile obligatorii sunt dese și riguroase, fierul învechit tot fier învechit e.

Ce s-a întâmplat? Pe 7 septembrie, zborul RO263 București – Istanbul a revenit la scurt timp după decolare pe Otopeni. Boeingul 737-300 YR-BGA ar fi avut probleme la motorul dreapta și nu a mai putut decola, a trebuit să fie înlocuit cu un avion care era în zbor spre Otopeni. Pe 11 septembrie, zborul RO391 București – Londra a decolat ”dăcât” cu două ore și jumătate întârziere din cauza unor probleme. Ce fel de probleme? Nu se știe pentru că departamentul de comunicare de la Tarom este absolut fenomenal, e de geniu. Iată explicația pe care au dat-o celor de la Aeronews în momentul în care s-au cerut lămuriri cu privire la întârzierea zborului.

tarom

 

Cum adică, mă, ”less is more”? Tarom, wtf!? Presa te întreabă de ce nu pleacă avionul și tu spui că mai bine mai puține informații? Și cum adică ”personalul Tarom este pregătit pentru astfel de incidente” fără să spui CE FEL de incident a apărut?

Vezi aici cât de vechi e avionul Tarom cu care vei călători!

Vorbeam despre vârsta avioanelor. Sigur, vârsta în sine nu e neapărat relevantă având în vedere faptul că avioanele sunt inspectate des, servisate după regulile Boeing sau Airbus și piesele sunt înlocuite cu regularitate. Însă oboseala metalului apare oricât de mult ai îngriji un avion. Mai ales atunci când ai două Airbus A310 (mai e vreo companie civilizată în Europa cu un astfel de lung-curier bătrân?) mai vechi de 23 de ani. ATR-urile cu care se zboară intern au o medie de vârstă de 14,5 ani, Boeingurile 737 au o medie de vârstă de 21,3 ani! Uite-le pe toate:

Flota Tarom de Airbus:
Airbus A310 YR-LCA ”Transilvania” – 23 ani
Airbus A310 YR-LCB ”Moldova” – 23 ani
Airbus A318 YR-ASA ”Aurel Vlaicu” – 9 ani
Airbus A318 YR-ASB ”Traian Vuia” – 9 ani
Airbus A318 YR-ASC ”Henri Coandă” – 8 ani
Airbus A318 YR-ASD ”Smaranda Brăescu” – 8 ani

Flota Tarom de ATR:
ATR 42-500 YR-ATA ”Dunărea” – 17 ani
ATR 42-500 YR-ATB ”Bistrița” – 17 ani
ATR 42-500 YR-ATC ”Criș” – 16 ani
ATR 42-500 YR-ATD ”Mureș” – 16 ani
ATR 42-500 YR-ATE ”Olt” – 16 ani
ATR 42-500 YR-ATF ”Argeș” – 16 ani
ATR 42-500 YR-ATG ”Dâmbovița” – 12 ani
ATR 72-212 YR-ATH ”Someș” – 6 ani
ATR 72-212 YR-ATI ”Ialomița” – 6 ani

Flota Tarom de Boeing:
Boeing 737-300 YR-BGA ”Alba Iuia” – 22 ani
Boeing 737-300 YR-BGB ”București” – 22 ani
Boeing 737-300 YR-BGD ”Deva” – 21 ani
Boeing 737-300 YR-BGE ”Timișoara” – 21 ani
Boeing 737-700 YR-BGH ”Hunedoara” – 12 ani
Boeing 737-700 YR-BGI ”Iași” – 12 ani
Boeing 737-700 YR-BGF ”Brăila” – 14 ani
Boeing 737-700 YR-BGG ”Craiova” – 14 ani

foto: tarom.ro

foto: tarom.ro

Un comentariu

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.