web analytics
Fotbal intern Ghiduri

Ghid practic pentru îndepărtarea lui Gigi Becali de la FCSB, spre binele Stelei

Am mai spus-o, în momentul în care un individ își bate joc de o echipă de tradiție trebuie ca cineva să ia măsuri. De preferat o mulțime de oameni, de preferat violent. Situația este aceeași fie că vorbim despre Steaua, Dinamo, Craiova sau Timișoara. Sau chiar și despre cluburile mai mici, dar interesante, așa cum sunt Rapid, Oțelul Galați, Ceahlăul… 🙂

Serios acum, e cât se poat de evident că după ani de zile în care a muls efectiv Steaua, Gigi Becali își cam bate joc de ce a rămas și există pericolul, foarte mare chiar, de dispariție. El poate, deși nu cred, dar poate să desființeze FCSB-ul pe care îl controlează acum și ceea ce noi percepem drept Steaua să dispară. Soluția, după capul meu, este ca fostul deținut să piardă controlul asupra societății pentru care e evident că nu mai are niciun interes nobil și pe care l-a obținut fraudulos. Și suporterii Stelei, că tot se dau mulți și dedicați, au la îndemână niște pârghii pentru a-l face să plece. Fără violență, na!

1. Nimeni la meci! Dar nu ca până acum, tată! Nu doar galeriile, ci nimeni, nimeni. Să plătească 30.000 de euro chirie la Național Arena și să aibă 230 de spectatori în tribună. De asta se pot ocupa cei din galerie, e nevoie de o campanie bine susținută – online și pe străzi, în fața stadionului – pentru a-i convinge pe sătenii care încă mai merg la meci că nu merită. Că FCSB este rezultatul imaginației urâte a deținutului eliberat recent, că echipa asta nu are nicio legătură cu Steaua pe care o știau ei. Nimeni la meci trebuie să fie o campanie derulată pe parcursul a cel puțin jumătate de an.

Ce nu înțelege multă lume este faptul că suporterii au fost, în permanență, al doilea finanțator al echipei după UEFA. Dau din nou exemplul din sezonul 13/14, atunci când suporterii au cumpărat bilete de vreo 4 milioane de euro. Vă dați seama ce înseamnă asta? Cumperi 5 cluburi Rapid cu banii ăștia! Dacă suporterii nu vor mai aduce niciun bani, Becali nu va mai ține echipa, vă asigur!

hqdefault

2. Boicotați sponsorii echipei! Bigotti, City Insurance, Fan Courier, Raiffeisen Bank și alte companii și-au lipit imaginea de cea a Stelei pentru a beneficia de pe urma voastră. Bigotti vrea să vă îmbrace precum pe Adi Popa, City Insurance face campanii cu jucătorii Stelei pentru a vă convinge să vă faceți RCA-uri la ei, Raiffeisen Bank avea parcă niște carduri cu Steaua și tot așa. Ideea e simplă, companiile astea trebuie să înțeleagă cu FCSB nu mai are suporteri, motiv pentru care sponsorizările lor către FCSB sunt inutile.

Pot înțelege asta și din punctul 1, adică boicotarea meciurilor, dar pot înțelege asta și dacă voi nu le mai consumați produsele/serviciile. Însă cel mai important aspect poate să fie cel al contactării directe, în special dinspre grupurile mari de suporteri, în care să le explicați situația și faptul că dau bani în gol. Chiar și pe o piață de sponsorizare slabă, FCSB ia spre un milion de euro pe an de la companiile astea, sumă fără de care Becali nu ar rezista.

3. Vă place Steaua? Atunci cumpărați produsele cu stema Stelei, nu pe cele FCSB. Și în niciun caz pe cele Nike. În discursul deștepților de la FCSB din ultima perioadă apare des latura asta: CSA Steaua ține marca degeaba, nu produce bani de pe urma ei. E cât se poate de fals, se produc bani, însă se pot produce și mai mulți bani cu ajutorul tău. Există câteva magazine care au contract direct cu CSA pentru comercializarea produselor cu însemnele Stelei, deci cumpără de acolo ce ai de cumpărat. Două exemple: magazinul din Mall Grand Arena (intrat între timp în legalitate) și cel fix de peste drum de stadionul Ghencea. Oamenii plătesc către Armată o taxă pentru a beneficia de dreptul de a vinde produse cu stema Stelei.

Ah, evitați produsele Nike. Deși nu știu cât de multă lume plătea 540 de lei pe un tricou Nike al FCSB-ului.

steaua

Articole cumpărate în redacția ProSport în procesul de documentare pentru un articol apărut în 2014

3 comentarii

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.