Nu e nicio diferență între spamerii care adună și ”trafichează” adrese de mail și unii dintre oamenii de PR ai zilelor noastre. Dacă în trecut eram asaltat de oferte la geamuri, parchet și încuietori de garaje, acum sunt asaltat de mailuri primite de la agenții altfel respectabile. Probabil fetele astea (că’s fete aproape toate, deh) fac schimb de adrese de mail între ele și varsă în neștire informații către jurnaliști, chiar dacă jurnaliștii nu au cerut asta și nici nu și-au dat acceptul să fie hărțuiți.
Procedura e simplă. Adresa ta de mail întră în ”sistem” cu ocazia participării la un eveniment și capătă valoare de unitate într-o bază de date. Bază de date care este plimbată, văd, de la PR-istă la PR-istă, prin diverse agenții, până când ajungi în situația să primești zeci de mailuri inutile în fiecare zi. Nu pricep, ele chiar se așteaptă ca cineva să le publice, pur și simplu, comunicatul? E ca la pește? Arunci momeală în cât mai multe locuri și speri să se prindă ceva? Sunt șansele de apariție mai mari dacă trimiți un comunicat legat de lansarea unui nou tip de utilaj agricol și pe la ProSport?
Concret, în ultima săptămână am primit mailuri legate de jante auto Borbet, de kit-uri GPL sau de raliuri locale. Nu știu de unde au obținut PR-iștii ăștia adresa mea de email și, mai grav, nu știu cum își permit să îmi trimită 2-3 mailuri pe zi fără să îmi ceară acceptul sau fără să mă întrebe daca mă interesează vreun capitol din serviciile oferite de clientul lor. Mai mult, atunci când răspund la email cerând lămuriri mi se răspunde aproape obraznic, precum în exemplul de mai jos:
Buna Cristian,
M-am gandit ca reprezenantnd al unui cotidian de sport, informatiile legate de un eveniment sportiv te vor interesa.
Am sters adresa ta de email din lista si nu vei mai primi pe viitor informatii despre acest eveniment.
O zi buna!
Dan Terea