Aproape toți oamenii pricepuți la fotbal din sediul Federației Române de… Fotbal sunt în această perioadă prin țară în căutare de tinere talente. Așa cum am mai spus pe blogul ăsta, e nevoie de sponsori, de companiile mari pentru a face lucruri ”de bine”. Concret, Miodrag Belodedici, Jean Vlădoiu și Ion Geolgău sunt cei care merg prin România și observă la lucru tineri fotbaliști în cadrul campaniei ”Performanța Are Viitor”, una pe care FRF o desfășoară împreună cu cel mai nou sponsor al lor, cu Gillette. Tinerii sunt așteptați pe stadionul Han Valea Ursului din Bascov, județul Argeș, pentru a-i impresiona pe cei trei și pentru a avea șansa să fie selectați într-un prim 11 care va fi premiat cu o excursie la Barcelona și cu un cantonament profesionist alături de echipa națională a României.
Profit de ocazia asta pentru a reveni la ideea pe care am mai dezvoltat-o aici, pe blog. Suntem în țara în care sportul mișcă doar dacă există sponsori care să facă ceva bun. Bine pentru sponsori, dar prost pentru țară. Nu vorbesc neapărat despre cazul ăsta, însă nu pot să nu văd că ne plângem de lipsa tinerilor talentați în fotbal, dar facem ceva pentru ei doar dacă are Coca-Cola bani de cheltuit cu un CSR. Nu vine numeni din spate la tenis? Păi să sperăm că frații Dedeman vor mai da niște bani pentru un turneu. Mai rămâne să ne rugăm de Mercedes să construiască o Sală Polivalentă în București și de Unicredit să cumpere sigla și numele de la CSA și să înscrie echipă în liga a cincea. Statul e bun doar la încasat, 50% din salariile sportivilor, primele impozitate și premiile la fel.