Ai un automobil în posesie? Mergi prin țară, pe drumurile patriei? Te consideri un șofer bun? Află că nu ești din moment ce nu știi cum să te comporți pe drumurile publice atunci când ai partener de trafic o motocicletă. Dar sunt băiat bun și îți dau o serie de sfaturi utile:
1. Nu încerca să îi arăți motociclistului că poți merge mai repede decât el. Cel mai probabil nu poți, sunt puține mașini pe stradă care ating viteza maximă a unei motociclete decente de 600 cmc sau de 1000 cmc. Despre timpul în care se ajunge la viteza aia nici nu mai vorbim, motocicletele o fac mult mai repede.
2. Dă-te la o parte atunci când ești pe banda de lângă ax în urcare. Așa cum e Dealu’ Negru, acolo unde mașinile se pun în fața motocicletelor deși sunt 2 benzi pe urcare. Motocicleta poate urca mult mai repede, chiar dacă motociclistul nu e expert. Viteza în viraje e, la fel, mult mai mare pentru motociclete.
3. Dacă te dai din fața mea pe autostradă, fă-o complet, nu-mi elibera doar jumătate de bandă. Am observat o modă nouă între șoferi, habar nu am cum au reușit să o copieze toți așa repede. Pe autostradă, atunci când vin din spatele lor, se dau la o parte de pe banda de lângă ax doar cât să pot trece. Adica merg jumătate pe o bandă, jumătate pe cealaltă. E greșit din atât de multe privințe încât n-am chef să dezvolt.
4. Când mă depășești, fă-o pe altă bandă sau pe contrasens. La fel ca la punctul 3, șoferii de mașini fac depășirea unei motociclete folosind jumătate din banda pe care e motocicleta. E o mizerie cumplită, nu pot ocoli o groapă, o pată de ulei, nimic atunci când sunt depășit pentru că e Gigel cu Loganul călare pe mine.
5. Nu știu dacă lane splitting-ul e legal în România (în unele țări e!), dar lasă motociclistul să facă asta. Sunt o grămadă de șoferi care nu suportă ”umilința” ca un motor să vină la semafor între benzi și să plece primul. Eu sunt ok cu asta atunci când sunt la volan. Dincolo de faptul că traficul va fi mult mai fluid, scap de stresul de a avea o motocicletă în spatele meu.