web analytics
BMW F800GS

Două mituri despre moartea polițistului-motociclist Gigină

Iată “miturile adevărate”. Trebuie să fac introducerea asta, căci simt că altfel voi fi crucificat. N-am niciun sentiment ”de bine” pentru Gabriel Oprea, ba dimpotrivă. Mi se face pielea de găină de nervi doar când îi văd fața pe TV, cu titlul lui furat de doctor, cu aroganța aia cumpărată, cu dinții ăia stricați. E un nesimțit ordinar care nu se ducea nici să se răhățească fără coloană oficială, motiv pentru care sper să se facă dreptate și să vadă cum e să mergi la masă în șir și să ai o vizită pe săptămână. Dar…

Cererea procurorilor ca Oprea să fie judecat pentru ucidere din culpă mi se pare incompletă. Sigur, să fie, până la urmă el a cerut poliției să îl conducă prin oraș. Dar ceilalți? Să ne înțelegem, cu toate părerile de rău despre acel polițist, într-o țară normală Gigină ar fi fost acum în viață. Și spun asta pricepându-mă la subiect, nu vorbesc prostii.

1. Viteza cu care circula polițistul pe motocicletă, în condiții de ploaie, era de 85 km/h, din câte am înțeles. Sigur, pentru cei care nu știu ce înseamnă motociclismul poate părea riscant. Însă nu ar fi trebuit să fie, deloc chiar. V-am mai spus că au existat în ultimii ani cel puțin două cazuri în care am mers cu motocicleta pe ploi torențiale, ploi care făceau mașinile să tragă pe dreapta, și am mers cu viteză și mai mare de 85 km/h. Mult mai mare! Pentru că în ziua de azi avem parte de niște cauciucuri care ne permit să facem asta fără să acvaplanăm, avem motociclete cu atât de multe sisteme electronice încât ploaia nu mai e o problemă. Cum mergea Gigină, viteza lui, așa mergeam eu pe serpentine cu un BMW R1200 GS pe o ploaie mult mai mare, la o temperatură mult mai mică. Și uite-mă viu!

Oprea e vinovat pentru că l-a pus să meargă, însă adevărații criminali sunt ăia care, poate, i-au dat o motocicletă cu cauciucuri neschimbate din momentul fabricației. ”Defect profesional”, mă mai uit pe stradă la motocicletele BMW ale polițiștilor și mi se face pielea de găină. Sunt aproape slick-uri, n-au niciun fel de nervură pe calea de rulare și asta de la uzură. Aia e crima majoră! La fel, motocicleta cu care mergea Gigină e o operă de artă, am mers cu modelul ăla, știu cum e. Dar situația se schimbă dacă reviziile sunt făcute de nea Caisă într-o curte din Militari. Dacă piesele sunt luate de la târg, dacă nu e întreținută așa cum trebuie.

2. Ce căuta o groapă cât autobuzul, prost semnalizată, în centrul orașului? Aici demonstrăm cel mai bine că nu ne pasă de soarta lui Gigină și a celor ca el, ne pasă doar să-l vedem pe rug pe Oprea. Pentru că dacă ne păsa de Gigină ne gândeam să atragem atenția asupra nenorocicilor din acest oraș. Sunt mii de gropi uriașe care pot ucide, și ucid!, motocicliști. Așa cum a murit Gigină, așa mor alte câteva zeci de motocicliști în fiecare an. Sigur, polițistul avea o misiune, mergea cu viteză noaptea, însă era antrenat suficient de bine încât să poată ocoli o groapă semnalizată corect. Ori aia nu era așa, era o groapă cât China în centrul orașului. Nu v-am auzit pe unul să cereți pușcărie și pentru cei responsabili de groapa aia.

Repet, am zero simpatie pentru Oprea. Dar într-o țară normală în care motocicleta era întreținută bine și în care nu există gropi nesemnalizate polițistul Gigină era teafăr și nevătămat la ora asta. Asta trebuie să vă facă să gândiți! De asta nu se schimbă nimic în țara asta, pentru că și ceea ce pare un demers general bun e, în esență, satisfacerea frustrării personale. Cine are nevoie ca la pușcărie să ajungă 3 responsabili de parcul moto al Poliției și 2 angajați ai firmei ce efectua lucrarea pe șosea? Nimeni! Îl vrem pe Oprea, să avem de bârfi când bem bere ieftină și râgâim salam prost.

politia moto

8 comentarii

  • 1) Pentru ca evenimentul acesta a fost folosit ca un pretext;
    2) pentru ca politistilor nu le pasa de oameni ci le pasa DOAR daca li se intampla lor: un conducator auto/moto ar fi primit post -mortem titlul de vinovat si cauza ar fi fost, cu siguranta, neadaptarea vitezei la conditiile de drum. Cititi comentariile pasionatilor de motoare angajati ca politisti – apropo, nu i-a fortat nimeni sa isi aleaga meseria. Citi ce spun politistii: “ne gandeam ca se putea intampla oricui, o batrana, un copil, dar nu unuia dintre noi!”

  • Esti prost de bubui si minti ca un porc. Ai mers tu pe dracu cu 85 pe ploaie cu motorul. Iar generalul Izmana e vinovat. Sper sa infunde puscaria.

  • Excelent scris, nu prea am nimic de adaugat. De aia nu scriu comentarii pozitive aici, ca n`am ce sa mai zic.

    Poate ar mai fi de adaugat ca protestele post – Colectiv au fost cam pe aceeasi idee, capete taiate, nimeni nu stia ce vroia de fapt si nimeni nu stia ce trebuie sa se intample de fapt.

    X a fost si a protestat, iar la 2 zile a fost intr`o dugheana ca si Colectiv. Y n`a fost si n`a protestat, dar nici nu s`a mai dus in cutii de genul ala. X are spirit civic, Y n`are.

  • Da..ai perfecta dreptate. Daca nu era oprea implicat si murea un alt motociclist era doar o stire de 2 min si nimeni nu patea nimic. Nici pana astazi nu am auzit nimic despre firma responsabila de groapa

    • Dar am auzit despre ce hartie igienica folosea Oprea. Poporul e atat de usor de manevrat, e inspaimantator.

  • Ai dreptate, dar si frustrarea de care vorbesti, cea care ne face sa ne dorim ca Oprea sa sufere mult, e cumva justificata si chiar naturala, as zice, cand traiesti in aceasta tara. Chiar si pentru oameni de un nivel mai inalt decat a consumatorilor de bere ieftina si salam prost.

    • E naturala, dar e ”mascata” de ipocrizie. Macar sa zicem ca ne pasa zero de politist, noi avem ce avem cu Oprea si ca asta a fost doar un context pentru a sterge cu ala pe jos.

Leave a Reply to Kroko X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.