web analytics
Diverse

Două despre comerțul online

Știu că de obicei scriu doar despre experiențele neplăcute. Scriu pentru a încerca să le îndrept, pentru a ajunge la comerciant cu o plângere din care să învețe. Dar cred că e bine să mai scriem și despre experiențele plăcute, despre normalitate. Pentru că știm deja că trăim într-o țară unde protecția consumatorului, acțiunea, nu instituția, lipsește deseori.

Am comandat o saltea de la Ikea. Bătaie de cap, credeam. Adică de adus acasă salteaua, de făcut ceva cu cea veche pentru că nu e legal și nici civilizat să o scoți în fața blocului așteptând să treacă o căruță să o ridice. Doar că nu m-am repezit și am citit fine printul. 40 de lei costă livrarea, iar în cazul de față nu doar că rentează, e belșug. Pentru 40 de lei nu te mai deplasezi, dus-întors, la magazin. Mi-a adus-o a doua zi un nene acasă, rulată frumos, gata de montat. Și 29 de lei costă serviciul – pe care Ikea ar trebui să îl promoveze mai bine pentru că nu e suficient de vizibil și de cunoscut – de preluare a saltelelor vechi. Funcționează doar dacă iei saltea de la ei, cu livrare, și înseamnă că nenea care ți-a adus-o o ia pe cea veche. Și, spune Ikea, salteaua ta veche va fi reciclată, nu aruncată pe câmp. Bun.

Am comandat un aer condiționat de la eMag. Într-o perioadă în care orice ”nea” spune că vine să îți monteze în minimum două săptămâni din cauza cererii uriașe, eMag (dar și alții, nu doar ei. Am mai văzut și la Altex, sigur au și alții) are și serviciul de montaj spre cumpărare. Am plătit vreo 450 de lei, parcă, și am beneficiat de montare. La nici 24 de ore după ce am cumpărat serviciul m-a sunat cineva, m-a întrebat câteva detalii despre AC-ul cumpărat, apoi m-a programat în alte 48 de ore. Înainte să iau serviciul ăsta am sunat la diverși nea. Unul mi-a zis că e liber în 10 zile, altul mi-a zis că peste două săptămâni are timp, dar să îl mai sun din când în când poate se eliberează ceva. Altul, pe care l-am prins în timp ce dădea găuri cu bormașina pe undeva, mi-a spus să renunț, că vine frigul, și oricum nu găsesc ceva mai rapid de mijlocul lui septembrie pentru montaj. Ei bine, am găsit.

Menționarea acestor două exemple nu are nicio legătură cu comercianții. Adică eu nu am legături cu ei, nu avem niciun barter, nu mi-au făcut nicio favoare și nicio reducere. Doar și-au făcut treaba bine.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.