Ați auzit de ”Drumul Oaselor”? Șoseaua construită la începutul anilor ’30 de deținuții din gulagurile lui Stalin din Siberia, șosea care și în ziua de azi are în fundație oasele celor morți în timpul șantierului. Zona aia, estul îndepărtat al Rusiei, la doar câteva sute de kilometri sud de Cercul Polar, e foarte dificil de abordat pe șosea, motiv pentru care eu o văd ca pe o provocare. În special ultimii 2000 de kilometri până la Magadan, taiga nepopulată, printre ultimele locuri cu adevărat sălbatice și neatinse de pe planetă.
Dacă lucrurile merg bine, în vara-toamna lui 2017 aș vrea să plec cu motocicleta de la București și să ajung la Magadan, după 12.000 de kilometri, și pe Drumul Oaselor. Pentru asta e nevoie de o motocicletă serioasă, una care să fie suficient de comodă pentru miile de kilometri, una care să facă față pe asfaltul aproximativ al Rusiei, să poată căra bagaje și să se descurce pe macadam și pe teren accidentat. Pentru mine, BMW F800 GS e un excelent exemplu de agregat pregătit pentru tăvăleală. Puțin pretențioasă, cu o gardă la sol uriașă, cu niște roți ideale pentru Drumul Oaselor, cu tehnologie suficient de multă să te ajute, însă fără de care te poți descurca în caz de defecțiuni.
Am mers cu noul F800 GS pe un traseu sugerat de băieții de la Carpathian 2 Wheels Guide. Traseul cu numărul 26, cel care începe de la Miercurea Ciuc și continuă, într-un peisaj superb, cu Lacul Frumoasa, spre Comănești, Târgu Ocna și Oituz. Merită făcut și cu mașina, nu doar cu motocicleta, însă mie mi-a picat cum nu se poate mai bine tura cu F800 GS după multe luni de inactivitate moto. M-am abătut de la drum prin Occidentali, am intrat pe cel mai dificil offroad din ”cariera” mea și am reușit să mă descurc fără să trântesc motocicleta. Roata aia față e minunată! Am făcut cam 750 de kilometri în ultimele două zile și fără să îmi propun să merg liniștit, ba dimpotrivă, am scos un consum de 4,2 l/100 km.
Prețul variantei pe care am avut-o eu e de puțin peste 12.000 de euro pentru că are și niște chestii în plus puse în configurație? Aproape de banii pentru 1200 GS? Probabil, dar nu sunt motociclete care se bat pentru același lucru, cel puțin după priceperea mea.
Dacă faceți traseul 26 din ghid să vă așteptați la o șosea bună și foarte bună, la serpentine, apoi la drum ușor virajat și la porțiuni de șosea dreaptă. Să vă mai așteptați la sate puține, poliție cu radar spre deloc și la o groază de mănăstiri, peșteri, lacuri, râuri, saline, schituri și alte obiective turistice interesante.
[…] Eu voi merge pe Mario Götze, numele provizoriu pe care l-am dat modelului BMW F800 GS pe care l-ați mai văzut în postările de aici de pe blog. E motocicleta care se va simți, în sfrârșit, în largul ei la drumul ăsta: drum […]
Ai avut un accident. Merita? Stau si ma gandesc daca merita, sunt pasionat, da’ nu pot sa ma decid daca are rost. Mi`e frica, deci nu e de mine? Un sfat, boss?
E greu de dat sfaturi. Am avut un accident maricel si unul mai mic, dar tot ma urc pe motocicleta. In acelasi timp, nu mi-as lasa copiii sa mearga.
Daca ti-e frica, n-are niciun rost.
mda, cam asa e
f800-le asta mai nou tot asa vibreaza la peste 110-120?
apropo-il bate la fund pe gs-ul mare pe teren accidentat. nici nu se compara
da, dar pentru mine e deranjant doar pe la 130+. Ori eu nu mi-as lua f800 daca vreau 130+.
de unde iei ghidul? e aplicatie pe mobil sau e pe hartie?
Ia legatura cu ei, iti vor explica tot ce trebuie sa stii despre ghid. Eu il am in forma fizica, pe hartie, intr-un format usor de transportat.
Mai multe detalii si comanda ghidului poate fii facute de aici: http://v2.carpathian2wheelsguide.com/