web analytics
Diverse

Black Friday la eMAG: 1 milion de produse, reduceri în medie de 35%. Abia aștept să văd cum o să fie cu livrările

Tocmai m-am întors de la o conferință de presă organizată de eMAG pentru a împărtăși planurile pe care le au de Black Friday. Am aflat niște chestii interesante despre planurile pe anul ăsta. Dar am și niște dileme importante legate de livrare, pentru că din experiențele mele cu firmele de curierat nu pot să trag speranțe că va merge totul bine. Am mai aflat cum variază prețurile produselor, ce mașini ne vând cu prețuri mai mici și cum au luat în calcul modificarea Black Friday după tragedia de la Colectiv.

Așadar, vă dau cu liniuță chestiile pe care le-am notat ca să fie mai ușor de parcurs:

  • 6,7 milioane de români au de gând să cumpere ceva de Black Friday. BF la eMAG va fi într-o singură zi – 20 noiembrie – și nu va începe la miezul nopții, ci undeva de dimineață, la o oră ce nu a fost încă dezvăluită.
  • anul trecut au vândut 500.000 de produse de Black Friday cu 165 milioane de lei. Anul ăsta și-au pregătit un stoc de 1 milion de produse, vor să vândă cel puțin 650.000 de produse și să încaseze 205 milioane de lei. Reducerile, în medie, vor fi de 35%
  • pentru ca totul să fie smooth pentru clienți, cică au investit 2 milioane de euro în servere și alte 2 milioane în dezvoltare software. La ultimul capitol intră și relația cu curierii: FAN, DPD și Cargus. S-a discutat cu ei timp de 6 luni pentru pregătirea acestei zile, iar livrările produselor comandate se va face între 21 si 29 noiembrie
  • vor avea 1100 de angajați implicați în Black Friday, iar depozitul cu produsele ce vor fi oferite de BF are 55.000 de metri pătrați, adică vreo 11 terenuri de fotbal

Sunt pe bune reducerile eMAG de Black Friday?

Știți că a apărut un idiot pe Facebook care făcuse print screen la niște produse pe care, chipurile, le scumpise eMAG doar pentru a le ieftini de Black Friday? Între timp situația a fost lămurit, dobitocul făcuse primul print screen la prețurile sub o promoție de toamnă, iar al doilea print screen după ce promoția expirase. Evident, prețul în al doilea era mai mare, dar era prețul normal, de bază.

În fine, Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, zice că: ”Reducerile sunt pe bune, nu ne jucăm cu asta, am pune în pericol brandul. Greșeala noastră a fost că nu am reacționat mai repede când au apărut tot felul de idei și că nu am explicat suficient”. Apoi, cu un limbaj mai civilizat, a explicat situația de mai sus, cu nenea care zicea că se scumpesc produsele care, de fapt, reveneau la prețul normal după o promoție. Cu ce nu am fost de acord din discursul lui Stanciu a fost treaba legată de graficul de preț, de istoricul prețului. Spune că nu ar fi o soluție pentru că lumea oricum nu ar înțelege de ce variază atât de mult prețul. Sigur, dar PC Garage are istoric de preț la produse și merge totul strună, suntem suficient de deștepți să ne dăm seama când scade prețul la o promoție și care-i prețul de bază.

Vor ajunge produsele la timp? Eu nu cred, dar ei pot spera

A fost o întrebare la care Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, a răspuns fără să fie întrebat. Și-a pus singur întrebarea și a spus că: ”Anul trecut am dat-o-n bară! N-am livrat în 6 zile, așa cum ne-am propus. Au fost câteva cazuri în care nu am livrat nici până la Crăciun. Anul ăsta ne-am pregătit mult mai bine”. Omul pare că înțelege, cel puțin la nivel de discurs avut în fața presei, problema clientului. Cum vă spuneam și eu în trecut, nu îmi pasă cum face magazinul, nu îmi pasă cum face curierul: eu plătesc pentru un produs, plătesc și livrarea și vreau să îmi ajungă în timpul convenit în primă fază. Puțin îmi pasă dacă FAN Courier are treabă multă, dacă a născut nevasta lu’ Cargus sau daca s-a spart cauciucul lu’ domnu’ DPD.

Eu nu cred că vor reuși să livreze între 21 și 29 noiembrie, am colaborat cu principalele firme de curierat anul ăsta și n-am observat îmbunătățiri. Mă îndoiesc că vor face față și nu pricep de ce eMAG nu se bagă și aici, să își facă propria companie de delivery.

Ce produse va vinde eMAG de Black Friday și dacă va mai vinde mașini?

Începem cu mașinile. Se pare că da, vor mai fi mașini reduse de eMAG, mașini de la Auto Italia, de la BMW, de la Ford și de la MINI. Pe lângă astea, au mai pregătit la reduceri următoarele:

17.000 televizoare – 60.000 smartphone – 15.000 laptopuri – 10.000 frigidere – 20.000 jucării – 25.000 parfumuri – 2.500 scaune și canapele – 8000 anvelope

La capitolul ”și altele” eu o să bag: 23.000 de pachete de scutece, 3000 de lopeți, 5000 de saltele, 3000 de seturi de oale și tigăi și 15.000 de cărți.

Ce a însemnat Black Friday pentru eMAG și ce va însemna în acest an?

Introducerea în conferința de presă a fost cel puțin la fel de interesantă precum continuarea. Am aflat niște cifre despre ceea ce a însemnat Black Friday la eMAG din 2011 și până anul trecut. Așadar, dacă în 2011 aveau 700.000 de vizite de BF, anul trecut au avut 4 milioane! În primul an au vândut 80.000 de produse, în 2012 au urcat la 120.000 de produse, în 2013 au vândut 250.000 de produse, iar anul trecut au vândut 500.000 de produse. Nici cu banii nu au stat rău. Dacă în 2011 au vândut de 33,9 milioane de lei, în 2014 au ajuns la 165 de milioane de lei.

Pentru eMAG, pregătirea pentru acest Black Friday a însemnat o negociere timp de 6 luni cu furnizorii pentru stabilirea reducerilor, a însemnat un total de 100 de milioane de lei reduceri totale și va însemna un flux de 80 de TIR-uri ce vor pleca zilnic din depozite, timp de opt zile.

Tot de la Stanciu am aflat că s-a discutat modificarea comunicării pe Black Friday după ce s-a întâmplat tot într-o vineri la Colectiv. Nu știu dacă în glumă sau serios a spus că au existat variante de a numi evenimentul ”Hope Friday” sau ”White Friday”, însă au considerat că nu va avea un impact real, clienții vor căuta tot Black Friday. Bine, nu pricep de ce era nevoie să auzim asta, doar nu suntem cretini să luăm de bune toate inepțiile înșirate de Mândruță pe Facebook.

20151117_124301

12 comentarii

    • Da, de asta nu fac ei gala. Nu pentru ca sunt in faliment si nu au bani sa o faca, acum ca spagile s-au oprit.

  • discutia pentru mine se termina cand vorbim de 35% medie de reduceri de pret pentru black friday. 35% sunt reduceri de facut in timpul anului…

    • Cum spuneam, media n-ar fi deloc rea daca reducerile ar fi asemanatoare la toate categoriile de produse. Dar ma indoiesc ca o sa fie asa

    • Pai era deja foarte public ca au dat-o in bara. 😀 Pe mine anul trecut nu m-a deranjat atat de tare faptul ca n-au livrat in x zile, ci ca tot anuntau in SMS-uri o zi si un interval si nu se tineau de ele. Fan Curier, mai exact. Mie imi convenea si situatia in care imi spuneau “livram in 14 zile”, era mult, dar stiam o treaba si nu stateam blocata asteptand curierul. Iar motivul “oficial” al intarzierii a fost ca nu avea curierul loc in depozit sa preia produsul de la vanzator.

      • complet de acord. nu le cer timp record, le cer sa respecte timpul de livrare pe care si-l asuma. 🙂

  • sa fim seriosi. nu cred ca cineva credea ca astia maresc preturile inainte de black friday. problema oamenilor e ca reducerile sunt foarte mici, nu merita denumirea de black friday

    • Mărturisesc că nu am fost impresionat de reducerile din anii trecuți. Și 35% medie la reduceri pentru Black Friday nu pare mult, dar aștept să văd cifrele concrete. Dacă reduc cu sume mari produsele cu adevărat căutate. Că dacă au 70% la uscătoare de păr și 2,5% la telefoane e fix pix, chiar dacă media reducerilor e mare. 🙂

    • Poate ca eMag nu mareste preturile inainte de Black Friday, dar inainte de alte reduceri, DA! De 4 luni am urmarit un cuptor electric, care era mereu 899 de lei, neredus. Intr-un final, dupa 3-4 luni) au pus acel cuptor la reducere (cica 20%). Am zis ca aia e sansa mea, 20% din 899 de lei ar fi insemna o oferta destul de buna. Ei se pare ca 20% din 899 inseamna cat? Fix 30 de lei. Pretul nou era undeva pe la 1069 de lei, dupa care redus la 869 de lei 🙂 Si asta nu am observat doar o data, ci s-a mai intamplat si in alte cazuri, cu combine frigorifice si alte electrocasnice. Cei care sustin sus si tare ca vai eMag nu mareste niciodata preturile si bla bla…haideti ca stim ca sunteti platiti sa spuneti asta 😉 Altfel care ar fi fost interesul :)) Acestea fiind zise, preturile nu sunt cu mult mai mari decat competitia, iar customer service-ul lor consider ca este cel mai bun dintre toti de pe piata romaneasca. Concluzia, dai un ban, dar stii ca esti tratat rezonabil de bine 🙂

      • Asta a zis CEO-ul lor. Nu se lauda cu preturi mici, ci cu experienta clientului. Vorba Patriarhului: ”Dai un ban, dar iei ceva bun”

Leave a Reply to Cristian Scutariu X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.