web analytics
Turism

Atenție la oferte mincinoase. O problemă cu popularizarea unei așa-zise oferte la bilete de avion

Sunt în căutare de bilete de avion pentru New York, motiv pentru care sunt ”geană” pe orice apare pe subiect. În mare măsură mi-am găsit varianta potrivită de călătorie, dar hey!, poate mă surprinde ceva. așa cum am crezut că mă va surprinde știrea care m-a luat cu asalt azi: KLM și Air France oferă discounturi de 40% pe mai bine de 100 de destinații din Americi, Asia, Africa, bla bla bla. A fost un comunicat de presă dat de companiile astea și preluat de absolut fiecare publicație imaginabilă din România, fără ca băieții de acolo să mai și verifice dacă e adevărat, dacă există reducerile astea. Să le luăm pe rând:

Problema 1: Reducerile sunt reduceri din părți. 40% e doar în visele umede ale unei PR-iste

M-am uitat pe reduceri și să fiu al mamei dacă văd la ce e 40% ăla. Poate toate reducerile cumulate să fie de 40%. Pentru New York ei au un tarif ce pleacă de la 585 de euro, mult mai mult decât toate companiile respectabile din Europa. Concret, 10 euro mai mult decât Lufthansa (unde nu mă pune nimeni să zbor cu jegurile de la Delta, așa cum fac Air France și KLM), 4 euro mai mult decât la AlItalia, 13 euro mai mult decât la Austrian, 20 de euro mai mult decât la LOT (unde sigur zbor cu 787 Dreamliner), vreo 18 euro mai mult decât la Air Berlin.

M-am uitat și pe celelalte rute ”favorizate”. 499 euro București – Beijing? 519 euro București – Hong Kong sau 540 de euro București – Miami? Fo’ real? Păi astea sunt prețuri la ordinea zilei, le găsesc de azi pe mâine la orice altă companie aeriană.

Problema 2: Postacii sunt oribili. Cumpărați de la primul la ultimul hipster

Ăștia cu bloguri de turism sunt cele mai nașpa creaturi existente. Ar fi în stare să își facă autoblesteme și anateme în articolele cu patos pe care le scriu despre reducerile astea imaginare. Tedooț Florescu, idolul vostru, al femeilor păroase, a aruncat un 3000 de semne cu emoție direct de pe plaja insalubră din Thalilanda în care laudă tarifele ”interesante din punctul meu de vedere”. Din punctul lui nebărbierit de vedere e interesant 600 de euro București – Rio de Janeiro. Ia vezi, hipstere! Mi-a luat trei secunde să găsesc un tarif mai mic decât superoferta redusă cu 40% a ălora pe care-i lauzi tu. 582 de euro cu British dus întors la Rio.

Screenshot (10)

Eu înțeleg și respect faptul că poți avea colaborări cu niște companii aeriene, dar ai, bă vită, bunul simț să nu le publici prețurile atunci când reducerile pe care le anunță nu sunt reduceri. Verifică și dacă vezi că sunt mincinoși măcar taci, las-o moartă, nu îi lăuda.

Alt mincinos pe care îl propuneați pe lista ălora care să meargă la Cotroceni pentru consultări cu președintele Giovannis se numește Răzvan Pascu, blogăr de turism cu nevastă piaristă pentru Air France KLM. Adică cea care a redactat comunicatul ce anunță reducerile de până la 40%. El s-a ocupat de propovăduire.

Screenshot (10)

Toate chestiile astea se fac cu complicitatea blogărilor fără coloană vertebrală care călătoresc în toată lumea moca. Mă rog, nu moca, cu prețul verticalității. Repet, nu trebuie să fie nimeni taliban, însă nici nu poți lăuda niște companii care se laudă cu reduceri inexistente.

UPDATE: Ăștia sunt atât de proști încât nici nu pot să își comande articolele cum trebuie. KLM și Air France au niște reduceri bunicele, e drept pe destinații complet neinteresante precum Toronto, San Francisco sau Huston.

8 comentarii

  • Ai scris tu un articol despre site-urile de moto gp din Romania acum ceva timp. Este fix acelasi lucru si acum. Site-urile de nisa din Romania traiesc doar din “sponsorizarile” unor companii interesate si apoi se fac pres, n-au pic de coloana vertebrala.

    Nu stiu in ce masura intri pe site-uri auto, dar pentru mine a fost de-a dreptul socant modul in care au tratat scandalul VW. Practic, parca nici n-a existat vreo problema. Gaseai doar stiri despre marinimia VW fata de clienti, carora le acorda un discount de 1000 de euro. 😀

    • Nu urmaresc site-uri auto, insa am auzit multe despre relatia dintre jurnalisti si reprezentantii constructorilor.

  • Sunt reduse spre San Francisco, Toronto si inca nu stiu ce destinatie din America de Nord. Vreo 370 de euro cu KLM. 🙂

    • Pai sa scrie, domnule, asa! KLM si Air France va zboara putin mai ieftin decat normal in destinatia cutare si cutare si cutare. Nu imi spune ca reduci cu 40% destinatiile catre America de Nord, Asia si Africa cand tu ai de fapt 4-5 reduceri punctuale.

  • Eu am observat trendul asta intre cei care scriu despre turism. Toti sunt legati de hoteluri/companii aeriene/companii de turism si nu scriu niciodata nimic de rau. Stiai ca traim intr-o lume in care cei implicati in turism nu au cusur? 🙂

  • Scutariule, uita-te pe site-ul lui Bradut Florescu. Omul tocmai s-a intors dintr-o excursie in jurul lumii sponsorizata de Air France, ce voiai sa scrie despre ei?

    #saracule #nuintelegibogatii #afaceri #mafioti

    • Foarte bine ca a fost, n-am o problema cu astfel de colaborari. Ba chiar sunt convins ca i-a iesit bine pe blog, cu poze si relatari. Dar asta nu trebuie sa te impiedice sa spui ca reducerea catre Rio nu e reducere. Sau, daca n-ai sange pentru asta, sa taci, sa nu le publici minciunile.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.