web analytics
Diverse

Ce am aflat din discuția cu Iulian Stanciu, șeful eMAG

Am participat miercuri la o discuție cu șefii eMAG, șefi între care a fost și Iulian Stanciu. Adică cel care e a adus conceptul de Black Friday în România. Discuția a fost foarte, foarte lungă și o să mă rezum în a expune pe puncte doar lucrurile care m-au interesat cu adevărat.

  • am întrebat dacă au de gând să controleze și/sau penalizeze companiile din Marketplace care și-au mutat cu copy/pase afacerile din offline sau dintr-un online neperformant sub umbrela eMAG. Am dat exemplul celor din secțiunea Moto, acolo unde în cele mai multe cazuri e un haos complet. Companiile care încearcă acum să vândă în Marketplace eMAG au descrieri proaste sau incomplete la produse, poze proaste, prețuri complet aiurea, motiv pentru care România motociclistă încă își cumpără echipamente, piese și consumabile de pe site-urile de profil din Europa. Iulian Stanciu a spus că există un sistem prin care performanțele acestor firme sunt monitorizate și există chiar și un sistem prin care pot fi penalizați în cazul unor probleme. Desigur, ei spun că se concentrează să-i învețe să vândă online, însă au existat cazuri (zeci, parcă. Nu mai țin minte) în care companii au fost eliminate din Marketplace pentru abateri de la normalitate.
  • am aflat că deși pun mare preț pe review-uri, ba chiar sunt enervant de insistenți în obținerea lor, nu vor să stimuleze clientul în a face review produselor cumpărate pentru a nu afecta obiectivitatea. Nu a vrut să aducă în discuție exemplul Oral-B, cei care prin eMAG au avut acum vreo jumătate de an o campanie prin care recompensau review-urile cu o rezervă pentru periuțele electrice. A zis că știe episodul și l-a catalogat drept o mare greșeală. Deci never again. Chiar și așa, review-urile au crescut de la 10-12.000 pe lună la 50.000 de când au început să le ceară insistent.
  • au îmbunătățit secțiunea de fasion, una care are modelul magazinelor online mari din lumea civilizată. Au fost trimiteri de bine către Fashion Days, cei alături de care au lucrat. Pozele produselor s-au schimbat, sunt în format mai mare, hainele sunt îmbrăcate de manechine, e mai ”cool”.
  • vor spune, cu ocazia acestui Black Friday, exact câte produse au în stoc pe sistemul ”avem 100 de iPhone-uri 7 la X lei și 2000 de televizoare de 101 cm la 1000 de lei”. Asta pentru a evita discuțiile de genul ”hoții au vândut doar un aifon și se laudă că au făcut Black Friday. Știu eu sigur, că am dat refresh și nu mai erau”. Trebuie să mai înțelegem că de Black Friday au sute de mii de accesări simultane pe anumite produse, evident că se duc rapid.
  • vânzările de Black Friday vor reprezenta echivalentul în bani pentru o lună normală. Adică la finalul zilei de vineri 18 noiembrie ei vor fi vândut cât într-o lună din an. De aici vor veni, cel mai probabil, problemele cu curierii. Oamenii de la eMAG spun că au încercat să optimizeze fluxul, că le-au spus curierilor la ce să se aștepte, însă vă zic eu că vor fi probleme.
  • curând vom putea filtra listele cu produse în funcție de cele ce pot fi livrate în 2 ore. Adică dacă s-a răhățit Neymar junior pe el și ai nevoie rapid de Pampers, vei putea bifa filtrul de ”livrare rapidă în 2 ore” și vei vedea cine vinde cu opțiunea asta. Înlocuiți pamperșii cu altceva și veți vedea că poate fi util un astfel de buton simplu de implementat.

Mai multe lucruri veți putea găsi cu siguranță în altă parte, eu v-am spus doar ce m-a interesat pe mine dintr-o discuție de vreo trei ore. Spor!

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.