1 Marc Marquez a câștigat titlul mondial de o manieră extraordinară, dar nu a făcut doar asta. Spaniolul a reușit, prin victoria de azi din Valencia, să aducă celor de la Repsol Honda și titlul mondial la constructori. Asta e cu adevărat uriaș pentru că la constructori se adună punctele pe echipe. Iar echipa lui Marquez de anul ăsta a fost Lorenzo, cel care… n-a punctat aproape deloc. Honda a venit peste Ducati la constructori doar pe punctele lui Marquez. Incredibil.
În ceea ce-l privește pe Marc, el e un pilot extraordinar care are oportunitatea să piloteze o motocicletă desenată la milimetru pentru el. Amintiți-vă ce spunea și Jorge Lorenzo când își motiva lipsa de rezultate. Probabil că și la anul va fi tot top. De fapt, sigur o să fie acolo dat fiind faptul că Michelin a testat pentru 2020 niște gume cu care Marquez își poate face nebuniile fără teama că n-ar ține toată cursa.
2 Yamaha are o iarnă grea rău de tot. Nu cred că se mai pot prezenta încă un sezon la modul la care au făcut-o în 2019. Imaginile de pe liniile drepte au fost, aproape de fiecare dată, o adevărată rușine pentru Yamaha, cea mai lentă motocicletă din competiție. Dacă locul lui Rossi e unul dat by default, cel al lui Vinales trebuie revizuit. Eu nu înțeleg nimic din Vinales, nu pricep dacă e bun, care îi e problema, dacă e de constanță, de concentrare, de valoare. Face o Malaezia perfectă, apoi se face de băcănie la Valencia. Are starturi bune o dată la 10 curse.
3 Singurul pilot de la care aștept un progres uriaș în 2020 e Fabio Quartararo. Francezul a arătat acum, la Yamaha Petronas, că e extraordinar de rapid, fără să aibă suținerea directă a unei uzine, a unei echipe de uzină. Sunt curios ce s-ar fi întâmplat în 2019 dacă Yamaha nu avea problemele pe care le-a avut, ce ar fi făcut Quartararo.
4 S-a retras Jorge Lorenzo. Deși m-am enervat de vreo 50 de ori în ultimii zece ani cu el, nu pot să nu recunosc că am văzut la muncă unul dintre cei mai buni piloți din istorie. Cu cinci titluri mondiale, dintre care 3 la MotoGP, Lorenzo se lasă din cauza accidentărilor și, pluses eu, din cauza lipsei de chef din ultimii ani. Plecarea la Ducati a fost, iată, începutul sfârșitului. Mulțumim, Jorge, dar îți dau unfollow pe Facebook, nu mai pot cu Philipp Plein și lacul din Lugano. 🙁
5 Mi-e teamă că asta a fost ultimul an în care Andrea Dovizioso ar fi putut să se bată pentru titlu. Prost an, ăla în care Marquez a spulberat tot. Din păcate pentru Dovi, în 2020 anticipez că lupta se va da între Marc și piloții Yamaha. Dacă iarna nu va aduce ceva cu totul și cu totul ieșit din comun pentru Ducati.
6 Credeați că în fotbal e zvonistică? După ce Lorenzo a anunțat că se retrage, au apărut o sută de informații cu privire la mutările de la anul. Ba că vine Miller, ba că s-ar putea să treacă Crutchlow, iar ultima e că vine la Repsol Honda chiar Alex Marquez, campionul clasei Moto2 în acest sezon și fratele lui Marc Marquez.
7 Nu voiam să zic nimic despre Rins și despre Suzuki, dar Rins e un soi de Lorenzo pentru mine. Adică un băiat exact care își speculează la maximum punctele forte, dar care, atunci când motocicleta are o slăbiciune, nu e capabil să facă un ”Marquez”. Depinde, normal, și de felul în care Suzuki se va prezenta la startul sezonului următor.
Like :)) No Rossi, no party!
Însă după sezonul acesta, mare lucru nu ai ce spune despre el, doar sa enumeri recordurile de curse la care luat startul, vârsta, fanii, etc și nu în ultimul rand sa te întrebi ce au fumat ăștia de la Yamaha de 2 ani încoa?!?
Like daca si voi ati intrat pe articol crezand ca o sa fie si ceva despre Rossi :))