web analytics
Diverse

BMW 430i Gran Coupe, racheta cu care am dus ghete copiilor din Alba Iulia

Când am vorbit cu băieții de la BMW România despre drumul către Alba Iulia am impresia că am pomenit ceva de genul ”trebuie să ajungem repede”. Asta pentru că ne-au pus la dispoziție o adevărată rachetă, un BMW 430i xDrive Gran Coupe care accelerează înspăimântător aproape chiar și pe timp de iarnă, atunci când cauciucurile nu sunt cele mai potrivite pentru așa ceva. Ca de fiecare dată, pentru că păreri în detaliu nu o să găsiți aici, notez cu liniuță ce mi-a plăcut și ce nu mi-a plăcut la mașina cu care am dus echipament către trei tineri talentați din Alba Iulia, totul în cadrul campaniei ”Ajută-i să crească!”.

Am avut, așadar, un BMW 430i xDrive Gran Coupe cu motor de 2 litri care dezovoltă 252 de cai putere și care costă, în varianta foarte plină de briz-briz-uri pe care am condus-o eu, exact 67.123 de euro. Pleacă de la 48.960 euro cu tot cu TVA.

  • ultra tehnologizată, desigur. Dar eu am folosit pe drumul asta opțiunea de pilot automat combinată cu tehnologiile care depistează traficul din față și care frânează sau accelerează mașina singure, în funcție de condițiile de trafic. E incredibil de puțin obositor un drum pe Valea Oltului și pe Dealul Negru atunci când mai lași mașina să frâneze singură la trafic.
  • arată extraordinar de frumos și împacă, din punctul meu de vedere, dorința celor care își doresc o mașină cu look super sportiv, dar care nu pot, din varii motive, să opteze pentru una în două uși. Spațiul pentru pasagerii din spate e mai mult decât bun, iar portbagajul e suficient de mare încât, estimez, poți să bagi până la 4 cadavre.
  • consumul pe care l-am obținut eu, e drept în condiții de iarnă grea și condus foarte sportiv, a fost departe de cel declarat. Departe cam cum e Bucureștiul de Alba Iulia. Adică am ieși undeva la peste 11 litri la suta de kilometri în urban și peste 8,5 litri la suta de kilometri în afara localității. Repet, la mers grăbit.
  • spuneam că demarajul este aproape înspăimântător, cu tot cu sunetul motorului, cu tot cu gâlgâitul pe care îl scoate evacuarea. Dar trebuie să remarc un pic și frânele. Și trebuie să remarc și felul în care reușesc nemții să facă mașini la care cutia automată să schimbe fix atunci când ai fi schimbat și tu, în funcție de modul în care conduci. Deja devin inutile padelele din spatele volanului, serios.
  • e agresivă, așa e, însă se poate să fie și altfel. O ții în modurile EcoPro sau Comfort și e liniștită. Dacă treci pe Sport sau Sport+ atunci se transformă. Accelerația e violentă, volanul devine mai tare și începe distracția!

BMW 430i xDrive Gran Goupe / foto: Mihai Birău

BMW 430i xDrive Gran Goupe / foto: Mihai Birău

BMW 430i xDrive Gran Goupe / foto: Mihai Birău

BMW 430i xDrive Gran Goupe / foto: Mihai Birău

Pentru orice altă întrebare sau dacă vă tentează să vedeți cum se conduce una puteți apela cu încredere la băieții de la BMW România. Danke Șhanke!

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.