web analytics
Opinie

În România trebuie să existe Uber. Domnule președinte Giovannis, interziceți taximetria clasică!

sursă cu link: supervancouver.com

Urăsc taximetriștii! Din suflet, cu patimă. Îi urăsc la modul în care nu aș clinti un mușchi de pe față dacă aș auzi că de azi au dispărut toți și nu se mai știe nimic de soarta lor. Și să nu credeți că îi urăsc pentru că sunt taximetriști. Deloc, îi urăsc pentru că cei mai mulți dintre ei sunt ultimele scursuri în viață, niște jeguri de nedescris, sunt mizeria care rămâne pe cadă la capătul băii după un fotbal de vară. De aia m-am bucurat când a venit Uber în România. Și nu m-am bucurat pentru că am o alternativă, m-am bucurat pentru că, ziceam eu în mintea mea de om normal, apariția unei astfel de variante îi va face pe taximetriști să strângă din buci și să ridice nivelul serviciilor oferite pentru a nu pierde clienți.

Ei bine… nu! Nu s-a întâmplat nimic din toate astea. Jegurile preferă să protesteze, s-au tras tot felul de sfori pentru a scoate Uber în afara legii, însă nu am văzut nici cea mai mică dorință a taximetriștilor de a îngropa Uber prin concurență.

De ce am o problemă cu taximetriștii?

1. De vreo 3 ani merg săptămânal la Sport.ro pentru emisiunile de dimineață. În ultima perioadă, cursa casă – sediu Sport.ro este scurtă, face puțin peste 6 lei și trebuie neapărat să am mărunt. Pentru că dacă am 10 lei, ei bine, 10 lei le las. În 90% din cazuri nu mi se oferă rest cu scuza că nu au.

2. Aerul condiționat este rara avis. Faceți un test! La următoare comandă de taxi prin aplicație menționați ”neapărat cu aer condiționat” și vedeți câți taximetriști vă vor răspunde comenzii. Niciunul! Apoi scoateți mențiunea și repetați imediat comanda. O să vedeți că se înghesuie să vină să vă ia.

3. Mașinile sunt, în cea mai mare parte, niște bombe cu roți. Și nici măcar nu-s cu roți bune, multe Loganuri taxi au cauciucuri devenite slick-uri, aderența lor e condiționată de șosele perfect uscate și de o temperatură de peste 30 de grade. Altfel, Doamne-ajută! Frânările sunt relative, orice viteză de peste 50 km/h e o posibilă sinucidere. E înfiorător și totul se petrece cu complicitatea celor care fac ITP-ul. Câte Loganuri cu 500.000 de km ați văzut la taximetriști? Eu am văzut multe! Acum vă întreb, care dintre voi ar avea curajul să meargă cu mașina proprie, Dacia Logan, la 500.000 de km?

În condițiile astea, domnu’ președinte Giovannis ce face? Pune bețe-n roatele Uber, un serviciu adoptat excelent de oamenii cu capul pe umeri. E, fără îndoială, rezultatul presiunilor patronilor de firme de taxi, mulți dintre ei cu legături serioase în lumea politică. Pentru că se sponsorizează campanii, firmele de taxi sunt protejate până la nesimțire.

Așa că, domnu’ Giovannis, pe mine o să mă doară în ”Ghinion!” de decizia dumneavoastră și de acum încolo voi merge cu Uber, chiar și așa, aproape ilegal. Pentru că de ce?

1. Pentru că Uber funcționează într-un sistem concurențial civilizat. Șoferii sunt dependenți de calificativele acordate de clienți. Fiecare știe că dacă nu face totul pentru a mulțumi clientul va primi un calificativ mic, iar din momentul ăla e adio, Mărio!

2. Am certitudinea că mașinile sunt mai noi de 10 ani, că șoferul nu are cazier (probabil că 80% dintre taximetriști au cel puțin o ”faptă”) și că nu au abateri grave în trecutul de șofer.

3. Pentru că nu trebuie să umblu cu cașcaval la mine și pentru că plătesc cât face, cu cardul. Uber îi ia de la mine fără să fie nevoie de interacțiunea cu șoferul. Adică dacă am o cursă care face 6,5 lei o să plătesc 6,5 lei, nu 10 lei ca la Pelicanul.

Ne cramponăm de problema expusă analfabet de taximetriști? Că ei oferă siguranță, că au numere de identificare în caz că ne violează în cur în Pădure la Băneasa? Argumentele astea funcționează doar între ei, între proști. Mi se pare că în caz de Doamne-ferește! e la fel de ușor de identificat un șofer Uber cum este și un taximetrist. Ba, de fapt, dacă tot facem scenarii la Uber ai o siguranță mai mare în ceea ce privește identificarea. La ăștia în culoarea hepatitei se poate măslui licența și te trezești că ai fost dezvirginat anal de o fantomă.

Taximetriștii trebuie să învețe de pe urma venirii Uber în România, să își îmbunătățească serviciile, să își repare mașinile, să se spele, să dea drumul la aer condiționat, să oprească manelele și să dea măcar 200 de iconițe jos din parbriz. Nu să protesteze!

6 comentarii

  • si chiar daca ar fi mai scump cu uber macar am linistea ca nu incurajez jaful organizat si legalizat de la taxiuri. majoritatea sunt protejate politic si soferii isi permit sa faca orice pentru ca nu vor pati nimic

  • Total de acord si mai mult, daca ai o cursa de 6,5 lei, Uber iti rotunjeste in jos la 6 lei – care pentru Bucuresti si Romania mi se pare SF! Stiu ca e vorba de 0,5 RON, dar ca mentalitate si atitudine fata de client…a altceva.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.