web analytics
Diverse

Preșcolarii pot învăța istorie și geografie prin jocuri

E din ce în ce mai greu pentru un părinte să își îndrepte copilul către lucruri cu adevărat importante. Cu atât de multe tentații în jur, cu TV-ul, cu internetul, tablete și telefoane, copiii ”de după 2010” nu mai au timp să învețe lucruri. Să se pună la punct cu lucruri cu adevărat importante, să vadă tablourile importante ale lumii, să acumuleze noțiuni cheie din istorie, să învețe geografie. Știți? Lucrurile alea pe care noi și cei mai bătrâni decât noi le răsfoiam prin cărți.

Noriel are o serie de jocuri educative care se pliază pe ideea pe care tocmai am înșiruit-o eu. Jocuri clasice precum Crossowrds, Alfabetar Magnetic, Nu te supăra, frate! sau Maimu știe sunt cele care pot aduce și informații noi copiilor, dincolo de aspectul legat de divertisment. Asta dincolo de puzzle-urile care compun imagini celebre ale lumii, picturi celebre sau peisaje pe care orice copil trebuie să le cunoască.

Tocmai în această idee a ”sufocării” copilului cu actualitatea venită pe canalele amintite mai sus, am auzit recent o idee interesantă venită din Canada. Sunt grădinițe care mizează pe educația prin joacă. Aceste grădinițe lucrează cu copii de la 2 la 7 ani și au pus la punct un sistem de învățare a unor materii precum istorie și geografie prin folosirea jocului de puzzle. Fiți atenți, că e simplu, interesant și eficient.

Oamenii de acolo au ales imagini importante – pictura Mona Lisa a lui Da Vinci, imaginea vârfului Everest, imagini din Războiul de Independență al SUA – pe care le-au transformat în puzzle cu ajutorul unei companii specializate din oraș. Le-au făcut pe niveluri de vârstă, astfel încât cei mici să poată compune imaginea din mai puține piese, iar pentru cei mai mari să fie mai dificil, cu mai multe piese. Care a fost rezultatul? Se pare că ăștia mici au fost atât de intrigați să rezolve jocurile de puzzle încât curiozitatea lor a mers și după completarea imaginilor. Copiii au pus ultima piesă din, să zicem, o imagine cu monumentul de pe Muntele Rushmore apoi și-au chestionat supraveghetorii cu privire la semnificația pozei pe care tocmai o descoperiseră. Astfel, profesorii puteau să împărtășească niște povești interesante bazate pe 2-3 imagini sub formă de puzzle pe care le împărțeau în clasă pentru a fi rezolvate. Iată cum lovești doi iepuri importanți cu un singur puzzle. Soliciți creierul copilului care se chinuie să pună piesele la locul lor și, mai apoi, îi oferi acestuia și niște informații importante pe baza imaginii pe care a reușit să o formeze.

Ăsta ar trebui să fie un model pentru învățământul preșcolar din întreaga lume. Copiii zilelor noastre sunt bombardați încă de mici de stimulii nocivi pe care noi deja nu îi mai percepem ca fiind așa. TV-ul merge continuu, pe internet pot intra oricând, iar jocurile de pe telefoane sunt imbecile, în marea lor parte. Chiar și așa, zgomotul și culoarea pe care o ”emană” vor atrage orice copil și îl vor face pe acesta să prefere oricând televizorului unui manual de istorie, să zicem. GG Canada!

foto: childcarerockland.org

foto: childcarerockland.org

Un comentariu

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.